تکنولوژی

آپدیت 4.1 تلگرام؛ ویژه سوپر گروه‌ها

با تلگرام نسخه 4.1 حداکثر تعداد اعضای سوپرگروه‌ها به 10هزار نفر افزایش پیدا می‌کند. حال با اضافه شدن چنین ظرفیتی به گروه‌های تلگرامی، ادمین‌ها نیز با استفاده از ابزار جدید می‌توانند نام کاربران را از میان لیست اعضا جستجو کنند. حتی امکان جستجوی نام اعضای کانال‌ها توسط ادمین هم وجود دارد.

در یک گروه با 10 هزار عضو که جمعیت آن تقریبا برابر با یک شهر کوچک است، مدیریت آن نیازمند اختیارات و ابزارهای پیشرفته‌تر است. این ابزار قدرتمند در آپدیت 4.1 به اپلیکیشن تلگرام اضافه خواهد شد.

وظایف ادمین‌ها

در به‌روزرسانی جدید امکان اضافه کردن ادمین‌ها با وظایف از پیش تعیین شده و به‌منظور مدیریت بهتر گروه‌ها و کنال‌ها وجود دارد. با این امکانات جدید می‌توانید انتخاب کنید که کدام‌ یک از ادمین‌ها می‌توانند اعضای جدید انتخاب کنند، پیام‌ها را مدیریت کنند، اعضا را بلاک کنند، اطلاعات گروه‌ را تغییر دهند و یا ادمین‌های جدید را اضافه کنند.

محدودیت‌های جزئی

ادمین‌هایی که نمی‌خواهند برخی از اعضا را به‌طور کامل از سوپر گروه‌ها حذف کنند، در به‌روزرسانی جدید می‌توانند دسترسی‌های چنین افرادی به گروه را به‌راحتی و به‌شکل دلخواه محدود کنند تا از این طریق از رفتارها و پیام‌هایی که باعث ایجاد مشکلات در گروه‌ها می‌شوند جلوگیری کنند. ادمین‌ها حتی می‌توانند اعضای را در حالت “Read-Only” قرار دهد تا از این طریق فرد مورد نظر تنها قابلیت خواندن پیام‌های گروه را داشته باشد.

حتی روبات‌های تلگرامی‌ هم جذاب‌تر شده‌اند. در به‌روزرسانی جدید می‌توانید از ادمین‌های ربات بخواهید که در صورت مشاهده تخلف اعضا، آن‌ها را به‌صورت موقتی یا دائمی از گروه حذف کنند.

فعالیت‌های اخیر ادمین‌ها

هنگامی که چند ادمین به‌صورت همزمان در یک گروه فعالیت می‌کنند، احتمال سردرگمی درباره فعالیت‌های ادمین‌ها وجود دارد. به‌همین دلیل تلگرام گزینه “Recent Action” (اقدامات اخیر)  را به صفحه‌ی مختص ادمین‌ها اضافه کرده. این بخش گزارش فعالیت‌های اخیر تمامی ادمین‌ها در 48 ساعت گذشته را نمایش می‌دهد و البته فقط ادمین‌ها می‌توانند این بخش را مشاهده کنند.

بخش “Recent Action” حتی قادر است پیام‌های حذف شده در 48 ساعت گذشته را هم نمایش دهد.

اشتراک گذاری و سرویس Android Pay

در به‌روزرسانی نسخه 4.1 تلگرام در سیستم‌عامل iOS، هنگامی که بخواهید از دیگر اپلیکیشن‌ها محتوایی را درون برنامه تلگرام به‌نمایش بگذارید، امکان اضافه کردن متن و انتخاب چند دریافت‌کننده به‌صورت همزمان ایجاد شده است. ضمنا هنگام استفاده از تاچ سه‌بعدی، گزینه‌های بیشتری از جمله عکس گرفتن، ضبط ویدیو و ارسال انها برای چند مخاطب به‌شکل همزمان، برای کاربران نمایش داده می‌شود.

در سیستم عامل اندروید هم تلگرام از سرویس Android pay پشتیبانی می‌کند. ضمنا هنگام ارسال فایل‌ها از گالری، همه‌ی تصاویر و ویدیو‌ها با همدیگر نمایش داده می‌شوند و دیگر نیازی به‌انتخاب گزینه‌های مختلف نخواهد بود.

آزادی بیشتر

به‌روزرسانی جدید تلگرام با پشتیبانی از امکان ساخت سرورهای پروکسی همراه است. این گزینه در بخش تنظیمات و در قسمت “Data and Storage” قرار دارد. تم تگرام معتقد است که تمامی کارران بایستی بدون هرگونه محدودیت از این اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا