تکنولوژی

فاش شدن استراتژی‌های ضد افشای اطلاعات اپل

اپل همیشه برنامه‌های زیادی برای مقابله با افرادی دارد که اطلاعات محصولات این شرکت را قبل از معرفی رسمی آنها لو می‌دهند، در دست اقدام دارد. اما ظاهرا افراد یا ارگان‌هایی که اقدام به انتشار و فاش سازی این اطلاعات می‌کنند، هرگز نا امید نخواهند شد.

اخیرا فایل ضبط شده‌ای از یکی از سخنرانی‌های اپل منتشر شده که نشان می‌دهد مسئولان در حال بررسی و معرفی راه کارهای ضد فاش سازی اطلاعات محصولات این شرکت هستند. طی این سخنرانی، اقداماتی که اپل برای حفظ اطلاعات محرمانه محصولات خود انجام می‌دهد توضیح داده می‌شود. این شرکت همچنین یک تیم بزرگ تحقیقاتی با اهداف ضد فاش سازی ایجاد کرده است و متشکل از افرادی است که قبلا در آژانس امنیت ملی، اف بی آی و یا سرویس مخفی کار می‌کردند.

Lee Freedman که قبلا یک وکیل قضایی بوده و حالا رهبری این تیم تحقیقاتی را به عهده دارد طی این سخنرانی می‌گوید:” این تحقیقات زمان زیادی خواهد برد. ما دیگر این ذهنیت شکست خورده را نمی‌پذیریم که فاش شدن اطلاعات را امری طبیعی می‌داند. قبلا نیز پرونده‌های پیگیری تحقیقاتی برای شناسایی افراد دست اندر کار در فاش سازی وجود داشته که حتی تا سه سال هم به درازا کشیده است.”

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اپل، فاش رفتن اطلاعات از سوی شرکت‌های سازنده قطعات در چین است. برای جلوگیری از لو رفتن، اپل از کارمندان چینی هنگام ورود و خروج به محل تولید محصولات، تحقیق به عمل می‌آورد. در فایل سخنرانی ضبط شده، یکی از مقامات شرکت اپل اعلام می‌کند که این شرکت حتی نسبت به اداره امنیت حمل و نقل آمریکا نیز تعداد بیشتری از افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد:” اداره امنیت حمل و نقل حداکثر روزانه از 1.8 میلیون نفر تحقیق می‌کند اما شرکت اپل با وجود 40 کارخانه در کشور چین، روزانه 2.7 میلیون نفر را مورد بررسی قرار می‌دهد.”

اپل در کشور آمریکا سخت گیری کمتری اعمال می‌کند اما بازهم به صورت گسترده اقدامات امنیتی خود را اجرا می‌کند.اپل به شدت با لو دادن توضیحات و اطلاعات مربوط به محصولات آینده خود مخالف است زیرا معتقد است که مشتریان را از خرید محصولات کنونی بازار دلسرد می‌کند. اما طرفداران اپل معمولا دیر یا زود محصولات جدید این شرکت را خریداری خواهند کرد و این برند آنقدر برجسته و شناخته شده است که دانستن اطلاعات محصولات معرفی نشده به بازار آن، عملا ریسک بسیار کمی برای این شرکت دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا