تکنولوژی

بیش از هزار کارمند اوبر خواستار بازگشت کلانیک هستند

بیش از یک هزار کارمند کنونی شرکت اوبر با امضای نامه‌ای، از هیات مدیره این شرکت درخواست کردند تا تراویس کلانیک مدیر عامل سابق اوبر، بر سر کار خود بازگردد. کارمندان اوبر از دیروز تصمیم گرفتند که این نامه را ارسال کنند که شامل نام و امضای تک تک اعضای شرکت کننده است. کارمندن همچنین به جای امضای فیزیکی این نامه، از طریق اکانت‌های Google Doc خود، مدارک شناسایی اوبر خود را در این نامه وارد کرده‌اند. مدیرعامل اوبر هفته گذشته به دنبال بالاگرفتن انتقاد اعضای هیات مدیره اوبر استعفا کرد.

تا کنون‌، مشخص شده است که بیش از 10 درصد از کارمندان اوبر ( به استثنای رانندگان)، در این نامه مشارکت داشته‌اند. در ادامه، متن کامل نامه ارسال شده به هیات مدیره اوبر بدون ذکر نام امضا کنندگان را می‌خوانید:

“هیات مدیره-

من این جا به نمایندگی 1100 کارمند تمام وقت اوبر، نارضایتی کامل خود را نسبت به کناره گیری تراویس از سمت مدیرعاملی این شرکت به دنبال فشاری که از طرف سرمایه گذاران و اعضای هیات مدیره به وی وارد شده است، ابراز می‌دارم. ما معتقدیم که تراویس باید به سمت اجرایی قبلی خود در اوبر بازگردد. سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که حجم عکس العمل‌ کارمندان بسیار بالاست و نباید نادیده گرفته شود. این نامه توسط بسیاری از کارمندان مشاهده شده و درخواست همه آنان است.

همه ما در کنار تراویس، اوبر را از زیر صفر پایه ریزی کردیم و حالا به دلیل کوته بینی و توجه به منافع شخصی افرادی که می‌باید حامی و محافظ این شرکت باشند، بسیار ناراحت هستیم. شاید تروایس اشکالاتی هم در عملکرد خود داشته باشد اما اشتیاق، بصیرت و تعهد وی به اوبر حقیقتا بی‌نظیر است وبدون کمک تراویس، اوبر در جایگاه فعلی خود نبود. ما معتقدیم که با وجود رهبری وی، اوبر می‌تواند مسیر شکوفایی را بپیماید و قطعا در مسیر موفقیت خواهد بود. ما منتظر جواب شما و همچنین بازگشت تراویس به سمت قبلی خود هستیم.”

در شبکه فیس بوک نیز، هم از طرف کارمندان کنونی و هم سابق اوبر، چندیدن پست عمومی در حمایت از کلانیک منتشر شد. این موج حمایتی آنقدر محبوب شد که حتی پای سرمایه گذاران نیز به این کمپین باز شد. Mood Rowghani، یکی از شرکای شرکت سرمایه گذاری Kleiner Perkins Caifield & Byers و همچنین سرمایه گذار اوبر نیز جزو افراد شرکت کننده در این کمپین است و معتقد است کلانیک باید به سمت قبلی خود بازگردد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا