تکنولوژی

مقایسه آیپد پرو 10.5 اینچی و نسل پنجم سرفیس پرو

آیپد پرو 10.5 اینچی و 2017 سرفیس پرو 5 تقریبا در یک زمان معرفی شدند و هر دو تبلت همراه با صفحه کیبورد هوشمندی عرضه شدند که هر دو دستگاه را راحت تر می تواند به جایگزینی برای لپ تاپ تبدیل کند. اما کدام یک از این دو محصول، بهترین جایگزین یک لپ تاپ هستند؟ 

آیپد پرو 10.5 اینچی: اگر استفاده از تبلت را می‌پسندید، بهتر از آیپد پرو 10.5 اینچی پیدا نخواهید کرد. اپل در مورد این محصول سنگ تمام گذاشته است. تنها مشکل اینجاست که این محصول آنقدر حرفه‌ای طراحی شده که جایگزین شدن لپ تاپ در در مرحله‌های بعدی اولویت قرار‌می‌گیرد. حدس‌ها درست از آب درآمد و آیپد پرو جدید مجهز به پردازنده قدرتمند A10x Fusion processor benchmark عرضه شد که سرعت و قدرت این دستگاه را هم رده یک لپ تاپ قرار می‌دهد.

این محصول برای تبدیل شدن به بهترین جایگزین یک لپ تاپ، دو مانع اساسی بر سر راه خود دارد. باید این نکته را مد نظر داشت که سرعت تنها پارامتری نیست که یک دستگاه را به گزینه مناسبی برای جایگزینی یک لپ تاپ تبدیل می کند.

اول از همه مسئله سیستم عامل آی‌او‌اس مطرح است که در زمینه بهره‌وری و انجام یک پروژه به صورت “موثر”، موانع و محدودیت‌های زیادی دارد. منظور از لغت “موثر” در اینجا، علمکرد دستگاه از لحاظ اجرایی وکاربرد راحت در همه زمینه‌ها است. مسلما آیپد پرو تقریبا از پس همه کارهایی که با یک لپ تاپ مک بوک پرو و یا ویندوز قابل انجام است، بر می‌آید و تنها موارد اندکی وجود دارد که برای انجام آنها می‌بایست به سراغ دستگاه با سیستم عامل مک‌او ‌س یا ویندوز رفت.

دومین مسئله، کیبورد هوشمند آیپد پرو است( که به صورت جداگانه و با قیمت 159 دلار به فروش می‌رسد) که فاقد Trackpad یا نوار لمسی است  و هیچ تدبیری برای اشاره کردن مانند آنچه در ترک بد مک‌بوک شاهد آن هستیم، وجود ندارد( البته با قرار دادن دو انگشت در هر کجای کیبورد می‌توان فلش یا مکان نما را حرکت داد ولی در عمل کاربرد زیادی ندارد).

قیمت آیپد پرو نسخه  وای‌فای، با چهار گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه، از 649 دلار شروع می‌شود و نسخه 779 دلاری این محصول با قابلیت سیم کارت عرضه می‌شود. کیبورد هوشمند این محصول نیز با قیمت 159 دلار به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

 سرفیس پرو نسل 5 مدل ۲۰۱۷: مانند شرکت اپل، جایگاه شرکت مایکروسافت نیز در بازار تبلت‌های هیبریدی، متمایز و منحصر به فرد است. مایکروسافت دو مدل تبلت-لپ تاپ هیبریدی عرضه کرده است که اولی سرفیس بوک نام دارد و به جرئت می‌توان گفت کاملا از عهده جایگزینی یک لپ تاپ بر می‌آید و دومین محصول، 2017 سرفیس پرو است.

مایکروسافت، کیبورد Signature Type Cover با ظاهری منحصر به فرد و زیبا را به صورت جداگانه با قیمت 159 دلار برای محصولات جدیدش به فروش می‌رساند که ترکیب این دو محصول، جایگزین بسیار ایده آلی برای یک لپ تاپ خلق می‌کند. این کیبورد همراه با قابلیت Trachpad داخلی و ویژگی تایپینگ First-Rate عرضه میشود. سیستم عامل این تبلت، ویندوز 10 است که در تمام لپتاپها استفاده میشود( برخلاف آیپد که نسخه اصلی سیستم عامل آن، مخصوص گوشیهای هوشمند طراحی شده است.)

سرفیس پرو با وجود اینکه به عنوان یک دستگاه هیبریدی 2 در 1 معرفی شده است، همچنان با قیمت یک تبلت از طرف شر;ت مایکروسافت قیمت گذاری شده است. با این وجود، پایه پشتی این دستگاه هنگام استفاده روی یک سطح ناصاف( مانند پاها) به نسبت یک لپ تاپ معمولی، نا متعادل‌تر قرار می‌گیرد( البته در مدل سرفیس بوک گران‌تر، این مشکل برطرف شده است.)

قیمت سرفیس پرو مجهز به پردازنده Core "Kaby Lake"  نسل هفتم(m3)، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه، از 799 دلار شروع می‌شود و نسخه مجهز به Core i5 با قیمت 999 دلار عرضه می‌شود. کیبورد این محصول نیز به صورت جداگانه با قیمت 159.99 دلار به فروش می‌رسد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا