تکنولوژی

دفتر وبسایت WordPress تعطیل می‌شود

کمپانی مادر Automattic که وبسایت WordPress.com را هم در اختیار دارد، یک دفتر کار بسیار زیبا در یکی از انبارهای بزرگ شهر سان‌فرانسیسکو دارد که علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی در این دفتر به‌کار مشغول شوند. اما پس از اینکه مدیر عامل شرکت اعلام کرد تعداد کارکنان برای اداره این مکان کافی نیست، کمپانی Automattic تصمیم به فروش این دفتر گرفت. او اوایل امسال در انجمن Stack Overflow اعلام کرد: “حدود 6 سال پیش در این مکان یک دفتر راه‌اندازی کردیم اما متاسفانه افرا زیادی مایل به‌کار در این دفتر نیستند. در حال حاضر 5 نفر در این ساختمان 15 هزار متری مشغول کار هستند. یعنی هر یک از آنها حدود 3 هزار متر مربع فضا در اختیار داشته و به‌ازای هر نفر یک میز بازی وجود دارد.”

کمپانی Automattic همواره اجازه کار از راه دور را به کارمندان خود داده است. مارک آرمسترانگ سخنگوی شرکت می‌گوید: “این دفتر که در سان‌فرانسیسکو راه‌اندازی شد، صرفا مکانی جهت حضور افراد مایل به فعالیت در محل کار بود و حضور در این مکان کاملا اختیاری بود. شرکت در حال حاضر دفاتر مشابهی در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی و شهر پرتلند ایالات متحده نیز دارد و ماهانه 250 دلار به افرادی که مایل باشند در این دفاتر فعالیت کنند، پرداخت می‌کند.

با اینکه شرکت Automattic همواره از کار از راه دور حمایت کرده، اما بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال پایان دادن به این نوع سبک کاری هستند. در سال 2013، ماریسا مایر و مدیرعامل شرکت یاهو به سیاست‌های کار از راه دور این شرکت پایان دادند و در بیانه‌ای خطاب به کارکنان خود اعلام کردند که برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن بهتر است “کار حضوری و در کنار یکدیگر را دوباره آغاز کنیم.”

به‌تازگی نیز شرکت IBM که همواره به‌عنوان یکی از پیشتازان در عرصه سیسات‌ها‌ی کار از راه دور شناخته می‌شود، به کارکنان خود در ایالات متحده اعلام کردند که به‌زودی باید  کار از راه دور را تعطیل و ادامه فعالیت‌هاشان در دفاتر شرکت را آغاز کنند. هدف این شرکت افزایش سرعت فعالیت‌ها و همانند یاهو، پرورش خلاقیت از طریق “کار در کنار هم” است. این تصمیم برای افرادی که زندگی خود را بر پایه کار در منزل پایه‌ریزی کرده‌اند، اصلا خبر خوبی نخواهد بود.

در حال حاضر حدود یک چهارم افراد شاغل در ایالات متحده کاملا در منزل یا بخشی از فعالیت‌های خود را در خانه انجام می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد این افراد در مقایسه با کارمندانی که هر روز سر کار می‌روند، ساعات بیشتری را کار می‌کنند. اما این سبک کاری هزینه‌هایی نیز به‌همراه دارد.

شرکت Elastic که در زمینه نرم‌افزار فعالیت می‌کند، در حال حاضر حدود 500 کارمند در 35 کشور دنیا دارد. Shay Banon مدیرعامل این شرکت می‌گوید برای شرکت در گردهمایی شرکت، سالانه دو بار کارکنان و مهندسین شرکت باید با پرواز از نقاط مختلف دنیا خود را به ایالات متحده و یا اروپا ‌برسانند. او در ادامه گفت: “وقتی کارکنان همدیگر را نمی‌بینند و تمامی تماس‌های آنها از طریق ایمیل و پیام‌های متنی باشد، ممکن است اختلافات خیلی سریع شکل بگیرند. وقتی هنگام صحبت چهره‌ی فرد مقابل را نبینید، ممکن است نتوانید مفهوم دقیق پیامتان را انتقال دهید.”

شرکت Elastic برای جلوگیری از افزایش اختلافات بین کارکنان، یک کانال برای تماس‌های ویدیویی تعبیه کرده است. او در اینباره گفت: “یکی از قوانین شرکت این است که زمانی که اختلاف نظرها جدی می‌شوند، ادامه بحث باید از طریق تماس ویدیویی پیگیری شود.”

منبع : آی‌تی‌ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا