تکنولوژی

تازه‌های صنعت گیم در نمایشگاه E3

بدون شک کنفرانس E3 (Electronic Entertainment Expo) بزرگترین رخداد در صنعت بازی‌های رایانه‌ای سال 2017 محسوب می‌شود. این کنفرانس در حال حاضر در شهر لس‌آنجلس آمریکا در حال برگزاری است.

تا اینجای کار، 3 روز از این رویداد را پشت سر گذاشته‌ایم و در روز گذشته کمپانی‌های مایکروسافت و Betheda بیشترین توجهات را به خود جلب کردند. امروز هم کمپانی‌های یوبیسافت و سونی محصولات خود را رونمایی خواهند کرد.

مایکروسافت روز گذشته هواداران خود را ناامید نکرد و از کنسول جدید و قدرتمند خود با نام “ایکس باکس وان X” رونمایی کرد که در خبرهای قبلی به نقد و بررسی مفصل آن پرداختیم. اما مایکروسافت در کنار این کنسول، از یک سری بازی جدید با کیفیت 4K هم رونمایی کرد که از جمله آنها می‌توان به Crackdown و Anthem اشاره کرد.

اما از آنجایی که وسعت این رویدا ممکن است موجب سردرگمی خوانندگان و علاقه‌مندان به این کنفرانس شود، تصمیم گرفتیم در این گزارش، چکیده‌ی مهمترین اخبار و محصولات معرفی شده در این رخداد را بریتان گردآوری کنیم که در پایین به انها اشاره کرده‌ایم.

Betheda

خبر خوب اینکه کمپانی Betheda دست پر به این مراسم آمده. این شرکت با معرفی چند عنوان جدید و همکاری با کنسول نینتندو برای اولین بار، پا به این مراسم گذاشت.

ظاهرا شرکت نینتندو و Betheda در حال همکاری جدی با یکدیگر هستند. این شرکت در مراسم خود از بازی Elder Scroll: Skyrim مختص کنسول “نینتندو سویچ” پرده برداری کرد. شواهد نشان می‌دهد این دوشرکت اخیرا همکاری‌های عمیقی وسیعی با یکدیگر داشته‌اند و در آینده باید شاهد محصولات مشترک بیشتری از این دو کمپانی باشیم. تریلرهای منتشر شده از این بازی بر روی کنسول نینتندو سوییچ هم بسیار جذاب و چشم نواز بودند. متاسفانه در این مراسم از تاریخ عرضه این بازی هیچ جزئیاتی ارائه نشد.

یکی دیگر یازی‌های جذابی که این شرکت معرفی کرد، “ولفن اشتاین 2” (Wolfenstein II) بود. داستان بازی درباره هجوم نیروهای نازی به ایالات متحده و سقوط این کشور است و نقش شما در این بازی یک رهبر فعال در جبهه‌ی پایداری برای بپس‌گرفتن کشور از چنگ نیروهای نازی است. فضای بازی نیز بسیار ترسناک، سورئال و هیجان‌انگیز خواهد بود.

خبر خوب برای طرفداران Fallout 4 و DOOM اینکه به‌زودی می‌توانند این دو بازی را در فضایی کاملا متفاوت تجربه کنند. هردو بازی قرار است طبق گفته‌ها تا پایان امسال به بازار بیایند. اما تفاوت نسخه جدید این بازی‌ها با نسخه‌های قبلی این است که کاربران این فرصت را دارند که Fallout 4 و DOOM را با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در شرایطی بسیار نزدیک‌تر به شیاطین و جنگجویان تجربه کنند.

مایکروسافت

مایکروسافت در کنفرانس E3 امسال گرد و خاک زیادی به پا کرد. شرکت علاوه‌ بر معرفی کنسول قدرتمند ایکس باکس وان X، از 42 بازی جدید هم رونمایی کرد که 22 بازی آن منحصرا برای کنسول ایکس باکس وان X ساخته شده‌اند.

مرتبط: جزییات ایکس‌باکس وان ایکس 

مایکروسافت در این مراسم از بازی‌های متعددی رونمایی کرد که از قابل‌ توجه‌ترین آنها می‌توان به Forza 7، Crackdown 3، Anthem و بازی محبوب Assassin’s Creed Origin اشاره کرد.

طبق جزئیاتی که در این کنفرانس ارائه شد، Forza 7 در تاریخ 3 اکتبر و برای کنسول‌های ایکس باکس وان، وان X و ویندوز 10 منتشر خواهد شد. تاریخ انتشار Crackdown 3 نیز همزمان با آغاز فروش ایکس باکس وان X یعنی 7 اکتبر اعلام شد اما در این میان تاریخ انتشار Assassin Creed جدید اعلام نشد و شرکت تنها به اشاره به داستان بازی که در مصر باستان رخ می‌دهد، بسنده کرد.

EA Games

شرکت EA روز شنبه کار خود را در این مراسم آغاز کرد. نمایش تریلرهایی از بازی FIFA 18 و Need for Speed Payback، موجب وسوسه و علاقه هرچه بیشتر حضار جلسه به این بازی‌ها گردید. البته نمایش بخش کوتاهی از بازی جنگ ستارگان با عنوان Bttlefront 2، عطش کاربران و طرفداران را به بالاترین حد خود رساند.

یکی از اخبار هیجان انگیز در این مراسم، اضافه شدن حالت داستانی (Story Mode) به بازی محبوب Madden 18 بود. در حالت داستانی، شما نقش یک بازیکن جوان که در حال تلاش برای راهیابی به رقابت‌های NFL است را بازی می‌کنید.

احتمالات و انتظارات از روزهای آینده

نینتندو

طبق اظهارات “رجی فیلز” مدیرعامل نینتندو در ایالات متحده، امسال برای نینتندو سال بزرگی خواهد بود. اما شواهد نشان می‌دهد امسال آنچنان هم سال بزرگی برای این کمپانی نخواهد بود چراکه این شرکت از سال 2012 تا به‌امروز به‌صورت حضوری در این رخداد شرکت نداشته و تنها از طریق ویدیوهای پخش مستقیم و سرویس پخش زنده “Treehouse” در این مراسم شرکت کرده. امسال هم با سال‌های گذشته تفاوت چندانی نخواهد داشت و احتمال می‌رود شرکت در برنامه پخش مستقیم خود در کنفرانس E3، بازی سوپر ماریو جدید با عنوان Odyssey را معرفی کند.

البته نینتندو در کنار سوپرماریو، قرار است اخبار تکمیلی راجع به بازی‌‌هایی که قرار است امسال منتشر کند را ارائه می‌کند. هنوز مشخص نیست نینتندو در این مراسم به چه بازی‌هایی قرار است اشاره داشته باشد اما طرفداران بی‌صبرانه منتظر شنیدن اخبار جدید درباره بازی محبوب پوکیمون Stars هستند.

سونی

احتمالا سونی در مراسم کنفرانس E3 امسال از کنسول جدید پرده‌برداری نخواهد کرد. اما این به‌معنی بی‌ سروصدا بودن حضور این شرکت در رخداد امسال نیست. سونی در چند ماهه اخیر اعلام کرده که بازی‌های جدید و هیجان‌انگیز متعددی در راه هستند و انتظار می‌رود در مراسم امسال اخبار و جزئیات تکمیلی زیادی راجع به آنها بشنویم.

 

بنا به شایعات اخیر، احتمالا در کنفرانس سونی تریلر و جزئیاتی از بازی‌هایی از جمله The Lost Pegacy, The Last of Us Part II, Spider-Man, Knack 2, ، God of War و حتی Final Fantasy را مشاهده خواهیم کرد. ضمنا شرکت سونی بار دیگر انحصار بازی Destiny 2 شرکت DLC را در اختیار گرفته است پس حضور این بازی در مراسم امسال هم دور از تصور نخواهد بود.

با توجه به رونمایی سونی از هدست واقعیت مجازی برای کنسول PS4 در سال گذشته، احتمال می‌رود تمرکز سونی در مراسم امسال در این بخش باشد. از زمان حضور هدست واقعیت مجازی سونی در بازار، انتظار طرفداران از سونی در این بخش افزایش چشمگیری داشته پس احتمال شنیدن اخبار جدید درباره هدست‌های سونی در مراسم امسال خیلی تعجب‌آور نخواهد بود.

آتاری

کمپانی آتاری می‌تواند با معرفی کنسول جدید خود، بازگشت قدرتمندی به عرصه رقابت داشته باشد. این کمپانی که در گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار بود، اخیرا در یک ویدیو کوتاه به محصول جدید خود با نام Ataribox اشاره کرده است.

بازگشت کمپانی آتاری به عرصه، مطمئنا هیجان بیشتری در رقابت بین کنسول‌ها را به‌همراه خواهد داشت. حال باید دید آیا کمپانی آتاری در جریان کنفرانس E3 امسال محصول جدید خود را رسما معرفی می‌کند یا خیر.

دیگر شرکت‌ها

اینتل

همانند بسیاری از رخدادها، کمپانی اینتل در این مراسم هم حضور داشت و از پردازشگر جدید خود در این مراسم پرده‌ برداری کرد. پردازنده‌های KabyLake “سریX” اینتل با ارتقاء قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی طراحی شده‌اند. طبق گفته‌های شرکت، پیش سفارش این پردازنده‌ها از 19 ژوئن امکان‌ پذیر خواهد بود با این وجود قیمت آن در این مراسم اعلام نشد.

Logitech

شرکت لاجیتک هم در این مراسم از 2 ماوس وایرلس جدید با نام‌های G703 و G903 برای علاقه‌مندان به بازی از طریق کامپیوتر رونمایی کرد. یکی دیگر محصول شگفت‌انگیز لاجیتک در این مراسم، پدماوس جدید این شرکت بود که قادر است به‌صورت وایرلس، ماوس کاربر را شارژ کند.

رخداد E3 تا 15 ژوئن ادامه خواهد داشت و در صورت دریافت اخبار جدید، آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا