تکنولوژی

صاحبان گوشی‌های پیکسل و نکسوس به هوش باشید

اگر صاحب گوشی‌های گوگل پیکسل یا نکسوس هستید، حتما تا کنون بارها با خود فکر کرده‌اید که چه زمانی باید دستگاه‌های خود را ارتقا دهید. شرکت گوگل صفحه پشتیبانی خود را به روز رسانی کرده است و زمان توقف پشتیبانی از ارائه سرویس‌های آنلاین به این محصولات خود را اعلام کرده است.   بر اساس زمان بندی اعلام شده، می‌توانید بهتر تصمیم گیری کنید.

 شرکت گوگل قبلا اعلام کرده بود که این گوشی‌ها تا دو سال تمام بعد از زمان معرفی این محصولات به بازار، به روز رسانی‌های سیستم عامل اندروید و تا سه سال بعد، آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد و بعد از انقضای ارائه به روزرسانی‌های امنیتی، ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین نیز متوقف خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که گوگل در صفحه پشتیبانی خود ارائه کرده، گوشی‌های پیکسل و پیکسل اکس‌ال که در سال 2016 معرفی شدند، تا اکتبر 2018 نسخه‌های به روز رسانی اندروید را دریافت خواهند کرد و تا اکتبر 2019 نیز آپدیت‌های امنیتی برای آنها ارائه خواهد شد. گوگل نیز تا همین تاریخ از ارائه سرویس‌های آنلاین این محصولات پشتیبانی خواهد کرد.

خانواده گوگل همچنین در تاریخ سپتامبر 2018 پشتیبانی خود را از گوشی Nexus 6P ساخته شده توسط هوآوی و 5X ساخته شده توسط ال جی متوقف خواهد کرد. اگر هنوز گوشی نکسوس 6 یا 9 هستید، به روز رسانی‌های امنیتی برای گوشی خود را تا تاریخ اکتبر همین امسال بیشتر دریافت نخواهید کرد و بعد از این تاریخ دیگر امکان برقراری تماس با گوگل برای حل مشکلات فنی این دستگاه‌ها را نخواهید داشت.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا