تکنولوژی

هایپرلوپ؛ آینده حمل و نقل

شرکت Hyperloop One‌ مدتی قبل یک چالش جهانی راه اندازی کرد. مسابقه‌ای که کشورهای اروپایی می‌توانستند برای انتخاب شدن به عنوان میزبان مسیرهای هایپرلوپ، با یکدیگر رقابت کنند. شرکت هایپرلوپ وان از بین شهرهای منتخب، لیست بهترین مسیرها را انتخاب کرد که هم از لحاظ اقتصادی و هم عملی گزینه مناسبی بودند. در این لیست کاندیداتوری، نام شهرهایی از آمریکا به چشم می‌خورد و این شرکت به تازگی نام چند شهر و کشور اروپایی را نیز به این لیست افزوده است.

در حال حاضر 9 مسیر احتمالی برای گذار هایپرلوپ‌ها در اروپا در نظر گرفته شده است که در زیر لیست آنها را می‌بینید.

 بسیاری از این مسیرها مانند مسیر بین استونیا و فنلاند، کورسیکا به ساردینیا و مسیر اسپانیا به مراکش، همگی از داخل آب می‌گذرند. این شرکت بارها در مناسبت‌های مختلف از علاقه‌اش به استفاده از تونل‌ها اشاره کرده و اعلام کرده است که قصد دارد به صورت گسترده در ساخت مسیر هایپرلوپ‌ها از آنها استفاده کند. این احتمال هم وجود دارد که این شرکت به جای استفاده از ماشین آلات حفر تونل، در نظر داشته باشد که برای گذر هایپرلوپ‌ها از روی آب، پل ایجاد کند که هم ارزان‌تر تمام می‌شود و هم سرعت ساخت آن بالاتر است.

این هایپرلوپ‌ها با چند چالش مهندسی روبرو هستند اما مهم‌ترین مسئله‌ای که باید توسط این شرکت ثابت شود این است که نشان دهد هایپرلوپ‌ها واقعا کار می‌کنند. شاید بهتر باشد این شرکت قبل از برنامه ریزی برای ایجاد پل یا تونل، چند سفر معمولی با این هایپرلوپ‌ها برگزار کند. برای آشنایی بیشتر با هایپرلوپ ویدئوی زیر را ببینید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بازتاب: ข่าวบอล
  2. بازتاب: find more info

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا