تکنولوژی

هوم پاد اپل

اپل در جریان کنفرانس WWDC 2017 که دیشب برگزار شد اسپیکر هوشمند خود را رونمایی کرد. این دسستگاه که “هوم پاد” (HomePod) نام‌گذاری شده رقابت تنگاتنگی با اسپیکرهای هوشمند قدرتمند بازار از جمله آمازون اکو و گوگل هوم خواهد داشت.

“فیل شیلر” مدیر بازاریابی اپل گفته کمپانی اپل به‌دنبال تلفیق اسپیکرهای امروزی با دستیار صوتی هوشمند خود بود تا از این طریق کاربران بتوانند با دستگاه خود صحبت کرده و تعامل داشته باشند. او گفته که این اسپیکر با صدای بلند خود قادر است خانه را بلرزاند و همچنین با آگاهی از محیط اطراف خود می‌تواند موزیک را با کیفیت مناسب و بدون توجه به سایز اتاق‌ها، به گوش شنونده انتقال دهد. همچنین اپل معتقد بود که استفاده از این اسپیکر باید لذت بخش باشد.

البته پخش موزیک تنها کارایی این اسپیکر محسوب نمی‌شود. کاربران می‌توانند از این اسپیکر بخواهند که دستگاه‌های هوشمند منزل از جمله تهویه و حتی چراغ‌ها را تنظیم و کنترل کنند. ضمنا هوم پاد قادر است اخبار، وضعیت آب و هوا، ترافیک، نتایج مسابقات ورزشی را اعلام کنند و همچنین می‌تواند از طرف شما برای مخاطبین پیام متنی ارسال کرده و یا قرارهایتان را در موعد مقرر به شما اعلام کند.

شیلر اعلام کرد که اپل به فضای خصوصی کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و هیچ حرف و دستوری تا قبل از گفتن فرمان “هی سیری ” (Hey Siri) ضبط و اجرا نخواهد شد. در ضمن سیستم سیری به‌کارگرفته شده در این اسپیکرها  از یک آی‌دی ناشناس استفاده می‌کند که جستجوهای کاربران را غیر قابل ردیابی خواهد کرد.

اسپیکر هوشمند اپل دسامبر امسال با قیمت 349 دلار و در رنگ‌های سفید و خاکستری به بازار خواهد آمد. ضمنا رقیب اصلی هوم پاد، یعنی آمازون اکو که از دستیار صوتی هوشمند الکسا بهره می‌برد، 179.99 دلار قیمت دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا