تکنولوژی

آزمایش خودروی پرنده تویوتا

شرکت تویوتا نیز به جمع شرکت‌های توسعه دهنده خودروهای پرنده پیوست و تصمیم دارد تا المپیک 2020 توکیو، یک نمونه از این خودرو را برای پرواز آماده کند. برنامه این شرکت برای معرفی خودروی پرنده خود به این صورت است که در افتتاحیه بازی‌های المپیک، مشعل این بازی‌ها توسط یک خودروی پرنده کوچک حمل و تحویل داده شود تامسابقات به صورت رسمی آغاز شود. این خودرو قرار است در مراسم افتتاحیه کمی از روی زمین بلند شود و باز دوباره به زمین بنشیند.همانطور که در فیلم مشاهده می‌کنید، این پروژه هنوز برای معرفی به دنیا آماده نیست و فعلا نمونه اولیه این خودرو در حال طراحی و ساخت است.

این خودروی پرنده با مشارکت شرکت Cartivator Resources طراحی و ساخته می‌شود، یک شرکت تکنولوژیک کوچک که تویوتا تنها به منظور توسعه این پروژه در آن 400 هزار دلار سرمایه گذاری کرده است. اولین پرواز آزمایشی این خودرو نیز در نزدیکی مرکز اصلی این شرکت، در یک زمین مدرسه‌ای  در ژاپن توسط شرکت تویوتا انجام شده است.

شرکت تویوتا اخیرا انواع واقسام مختلفی از تکنلوژی‌های حمل و نقل را آزمایش می‌کرده است که نمونه‌ای از آن، آزمایش قایق تفریحی برند لکسوس بوده است. این شرکت با وجود اینکه هفته گذشته به شراکت خود با شرکت تسلا پایان داده است اما همچنان جزو شرکت‌هایی محسوب می‌شود که در زمینه حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی فعالیت دارد.

مرحله بعدی در توسعه پروژه خودروی پرنده این شرکت، بررسی دوباره طراحی این خودرو خواهد بود و اگر همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها پیش برود، این خودرو باید بتواند در سال 2019 همراه با یک خلبان/راننده به پرواز در بیاید تا هنگام شروع بازی‌های المپیک 2020 کاملا آماده باشد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا