تکنولوژی

آی پد پرو 10.5 اینچی اپل معرفی شد

اولین نسخه 12.9 اینچی آی پد پرو برای اولین بار در نوامبر 2015 عرضه شد. اندازه و قابلیت‌های حرفه‌ای این محصول خیلی زود آن را تبدیل به یک تبلت استثنائی کرد و به علاوه عرضه Apple Pen نیز زمینه مناسبی برای طراحی برنامه‌های خلاقانه توسط برنامه نویسان را ارائه می‌کرد. حالا بعد از گذشت یک سال از معرفی آی پد پرو 9.7 اینچی، شرکت اپل مدل جدید و با صفحه نمایش 10.5 اینچی از سری آی پد پرو را نیز معرفی کرده است.

صفحه نمایش آی‌پدپرو جدید 20 درصد از نسل قبل خود بزرگ‌تر است و به علاوه حاشیه‌های صفحه آن 40 درصد کمتر است. وزن این محصول سبک‌تر است و به همراه یک کیبورد تمام صفحه مجازی و یک صفحه کلید هوشمند Full Size عرضه می‌شود که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و قابلیت پشتیبانی از 30 زبان مختلف را دارد.  همچنین برای اولین بار زبان ژاپنی نیز در این صفحه کلیدها تعبیه شده است.صفحه نمایش این مدل مجهز به قابلیت True Tone است که طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را ارائه می‌دهد. قابلیت Ultralow Reflectivity و 600 Nit Brightness نیز تماشای فیلم‌ها را لذت بخش‌تر از قبل می‌کند.

در مدل های جدید آی پد پرو از تراشه A10X Fusion و  سی پی یو 6 هسته‌ای بهره برده شده ست که سرعت و کیفیت بالایی را عرضه می‌کند. همچنین GPU 12 هسته‌ای نیز، کیفیت عملکرد گرافیک را تا میزان 40 درصد افزایش می‌دهد. تمامی این تغییرات در مدل 12.5 اینچی آیپد پرو نیز تعبیه شده است که با قیمت متفاوت‌تری عرضه می‌شود.

مدل‌های جدید پرو از قابلیت‌های شارژ سریع  و USB 3 پشتیبانی می‌کنند. کمترین میزان حافظه عرضه شده در این محصولات 64 گیگابایت خواهد بود. دوربین 12 مگاپیسکلی( دوربین سلفی 7 مگاپیکسل)  نیز همراه با قابلیت تثبیت کننده تصویر نوری و سنسور پرسرعت 1.8 Apterture عرضه می‌شود. به علاوه، دوربین همراه با دیگر قابلیت‌ها از جمله لنز six-element lense، فلاش Quad-LED True Tone ، دریافت طیف بیشتری از رنگ‌ها، ضبط فیلم 4K عرضه می‌شود. همپنین نسخه جدید سیستم عامل آی‌او‌اس IOS 11، قابلیت‌های فراوانی مخصوص آی پد پرو دارد.

قیمت سری محصولات آی پد پرو از 649 دلار برای مدل 10.5 اینچی شروع می‌شود و مدل 12.9 اینچی این سری نیز از 799 دلار شروع خواهد شد.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا