تکنولوژی

نسخه هولوگرافیک کورتانا تولید یک کاربر عادی

زمانی که مایکروسافت در سال 2014 دستیار دیجیتال هوشمند خود را معرفی کرد، با الهام از سری باز‌ی‌های علمی تخیلی هیلو (Halo Franchise)، نام دستیار خود را کورتانا( نام یکی از شخصیت‌های اصلی بازی) گذاشت. یکی از طرفداران خوش ذوق نیز پا را از این فراتر گذاشت و نسخه هولوگرافیک دستیار هوشمند مایکروسافت را برای خود در خانه درست کرد.

Jarem Archer در شبکه یوتیوب فیلمی منتشر کرد که در آن از دستیار هوشمند کورتانا سوال می‌کند که آیا آن روز به چتر احتیاج دارد یا خیر. شخصیتی شبیه به هوش مصنوعی سریال هیلو در فضای هرمی شکلی ظاهر می‌شود و جواب می‌دهد:”بعید به نظر می‌رسد امروز چتر نیاز باشد. پیش‌بینی هوا نشان می‌دهد که امروز بیشترین دما 87 و کمترین درجه هوا 68 خواهد بود” و بعد از تمام شدن سخنانش برمی‌گردد و ناپدید می‌شود.

آرچز در وبلاگش درباره این اختراعش می‌گوید که دوست داشته ببیند یک دستیار هوشمند دیجیتال به ظاهر یک هولوگرام واقعی چگونه خواهد بود. وی با استفاده از نسخه ویندوز 10 کورتانا، شخصیت وی را که در شمایل یک زن پدیدار می‌شود را با برنامه Unity 3D شبیه سازی کرده است و با استفاده از دستگاه کینکت حرکات آن را از قبل ضبط کرده است. حرکات این نسخه هولوگرافیک کورتانا از روی حرکات همسر آرچز کپی برداری شده مانند به عقب برگشتن و از اتاق خارج شدن.

مرتبط : درباره هولوگرافی بیشتر بدانیم

این دستگاه همچنین با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، صورت شخص را تشخیص داده و دنبال می‌کند. کل کیس دستگاه نیز توسط خود آرچز طراحی شده و از طریق دستگاه چاپگر سه بعدی، چاپ شده است و بعدا میکروفون و بلندگو به روی بدنه اصلی دستگاه نصب شده است.

آرچز اعلام کرده است که از این نسخه هولوگرافیک کورتانا علاوه بر جواب دادن به سوال‌ها، عملکردهای دیگری مانند کنترل موسیقی در حال پخش در خانه نیز دارد که قرار است در ویدیوهای بعدی نشان داده شود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا