تکنولوژی

مروری دوباره بر تازه‌های گوگل در کنفرانس I/O

کنفرانس برنامه نویسان I/O گوگل هفته قبل برگزار شد و تمام محصولات و قابلیت‌های جدیدی که قرار است تا پایان سال 2017 به بازار عرضه شوند، معرفی شدند. این کنفرانس بیش از هر چیز به روی ارائه آپدیت برای نرم افزارها و بهبود بازدهی دستگاه‌ها تمرکز داشت. هرچند در همان زمان گزارشهای مختلفی درباره این کنفرانس منتشر شد اما   خلاصه‌ای از این کنفرانس را در ادامه می‌خوانید.

کنفرانس با ارائه آمار شروع شد  و بعد گوگل اعلام کرد که سرویس جیمیل به قابلیت Smart Reply یا جوابدهی هوشمند مجهز خواهد شد که مدتی است در اینباکس و دیگر سرویس‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت همچنین دستاوردهای جدیدی از جمله Google.ai را نیز معرفی کرد، بخشی که سیستم‌های یادگیری، ابزارهای تحقیقاتی و تکنولوژی هوش مصنوعی کاربردی را در بر می‌گیرد. Google Lens نیز یک موتور تشخیصی جدید است که تکنولوژی واقعیت ترکیبی هوشمند را قادر می‌سازد که اشیا و یا متون مختلف را شناسایی کند و اطلاعات را به برنامه مرتبط انتقال دهد.

Google Jobs  هم در آخر کنفرانس معرفی شد، پلت فرمی که با استفاده از قدرت هوش متنی (Contextual Intelligence) قادر است روش‌های ساده‌تری برای پیدا کردن شغل مورد نظر ارائه کند.

اندروید او

گوگل، نسخه برنامه نویسان اندروید او را در ماه اسفند معرفی کرد اما بسیاری از قابلیت‌های این نسخه، طی همین چند ماه گذشته تغییر کرده است. در کنفرانی I/O،  نسخه رسمی اندروید او به همراه Android Go معرفی شد. اندروید گو، نسخه سبک‌تر و کم حجم‌تر شده این سیستم عامل است. در نسخه جدید سیستم عامل اندروید، قابلیت‌هایی همچون تصویر در تصویر، نوتیفیکیشن‌های سه نقطه‌ای، کپی و پیست هوشمند و غیره ارائه شده‌اند و همچنین سرعت و امنیت این نسخه نیز ارتقا یافته است.

گوگل هوم

گوگل هوم، اسپیکر هوشمند این شرکت که همراه با دستیار هوشمند گوگل عرضه شده است نیز مجهز به قابلیت‌های فراوان جدیدی شد مانند Proactive Assistance ، تماس رایگان بدون دخالت دست، سازگاری با برنامه اسپاتیفای( به همراه سوند کلود و دیزر) و پشتیبانی از بلوتوث. در آمریکا هم این دستگاه قادر ست برنامه های HBO را نیز پخش کند.

اما سوال اساسی پیرامون گوگل هوم همچنان پابرچاست: آیا گوگل هوم با تمام قابلیت‌هایی که تا کنون برای آن معرفی شده است قادر است با برترین محصول موجود در این شاخه از تکنلوژی – آمازون اکو- رقابت کند؟ با توجه به اینکه دستیار هوشمند قرار است به زودی برای اندروید تی وی نیز عرضه شده است، جوای سوال فوق می‌تواند یک “بله” باشد.

دستیار گوگل

رقیب آمازون اکو، دستیار هوشمند گوگل در حال حاضر تقریبا یک ساله است و تا به اینجای کار که تبدیل به یکی از محصولات برتر بازار شده است. گوگل همچنین اخیرا قابلیت‌های زیادی از جمله تکنولوژی یادگیری ماشینی را به دستیار هوشمند خود افزوده است که اختیارات بیشتری برای ان محصول به همراه آورده است.

دستیار گوگل همچنین برای سیستم عامل آی او اس نیز عرضه شده است و علاوه بر این گوگل قصد دارد بازهم دامنه استفاده از تکنولوژی خود را گسترش دهد.

گوگل فوتوز Google Photos

گوگل می‌خواهد به اشتراک گذاری برای کاربران ساده‌تر شود و به همین دلیل برای Google Photos قابلیت جدید Suggested Sharing عرضه شده است . این قابلیت در آی او اس نیز کار می‌کند. کاربران با استفاده از به روز رسانی جدید Google Photos می‌توانند قوانین هوشمند جدیدی برای به اشتراک گذاری عکس‌ها اعمال کنند. گوگل لنز نیز قابلیت استفاده توسط Photos را دریافت کرده است که در شناسایی مکان‌ها و ارائه اطلاعات مختلف دررابطه با آنها، کارایی دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫1,047 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا