تکنولوژی

امنیت در کار با سیستم ابری مایکروسافت

مایکروسافت در روز اول کنفرانس بیلد خود از امنیت در کار صحبت کرد و اینکه چطور می‌شود با کمک گرفتن از سرویس‌های ابری فضای کار را امن‌تر کرد. این غول نرم‌افزار دنیا حالا برنامه جالبی برای افزایش امنیت در کارگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و غیره دارد که پیاده سازی آنها با امکانات موجود فعلی امکان پذیر است.

تقریبا همه مکان‌های دنیا غرق دوربین‌های مداربسته شده‌اند و ایم امکان بزرگی است که می‌توان از آن استفاده‌های مفیدی کرد. فرض کنید در یک کارخانه که مواد قابل اشتعالی مانند نفت نگهداری می‌شود، یکی از بشکه‌ها زمین بیافتد و دچار نشتی شود. شاید همه جای کارخانه دوربین داشته باشد اما این به تنهایی کافی نیست ولی حالا تصور کنید با هوش مصنوعی بشود این موضوع را از دوربین تشخیص داد و فورا به مسئول این کار اطلاع داده شود! این برنامه‌ای است که مایکروسافت برای امنیت کار دارد که در ویدئو زیر هم می‌توانید آن را ببینید.

در مثالی دیگر بیماری را تصور کنید که از تخت خود بلند شده و در راه‌رو در حال حرکت است و ناکهان دچار ضعف می‌شود، اتفاقی که فراوان در بیمارستان‌های دنیا در حال افتادن است، حالا تصور کنید دوربین‌های بیمارستان هم بتوانند بیمار را شناسایی کنند و هم اتفاقی که برای او افتاده است! این کار با هوش مصنوعی ساخته شده توسط مایکروسافت امکان پذیر است و سیستم هوشمند این موضوع را به پرستار مخصوص همان بیمار اطلاع می‌دهد تا رسیدگی کند. در ادامه ویدئوی مربوط به این مطلب را از دست ندهید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا