تکنولوژی

چگونه با آمازون الکسا تماس رایگان بگیریم؟

آمازون بامعرفی اکوشو تحولی انقلابی در زمینه ارتباطات ایجاد کرده و با فیلمی که به همه نشان داد یک راه جدید ارتباطی به وجود آورده : تماس صوتی و تصویری و ارسال پیغام بدون لمس صفحه نمایش و صرفا از طریق فرامین صوتی!

نکته مهم اینکه این فقط دارندگان اکوشو نیستند که می‌توانند از خدمات تماس صوتی رایگان آمازون استفاده کنند اگر شما یکی از بلندگوهای هوشمند آمازون را دارید همین الان می‌توانید خدمات تماس و پیغام صوتی را روی آن فعال کنید اما سوال اینکه کسانی که بلندگوی هوشمند ندارند چطور؟ آیا میتوان با آن افراد دیگر از طریق این سیستم تماس گرفت؟ پاسخ مثبت است. هر کاربری می‌تواند با دانلود اپلیکیشن  رایگان آمازون الکسا این تماس صوتی رایگان را فعال کند ولی طبیعتا چون مشابه چنین خدماتی توسط برخی اپلیکیشنهای دیگر مثل واتس‌اپ و تلگرام ارایه می‌شود جذابیت استفاده از  آن به داشتن بلندگوی هوشمند الکساست. در عین حال اگر شما این بلندگوی هوشمند را خریداری کنید میتوانید از دوستانتان بخواهید اپلیکیشن آمازون الکسا را نصب کنند و شما با آنها از این طریق تماس بگیرید و یا آنها با شما. 

دو مرحله ساده برای راه‌اندازی سرویس تماس صوتی آمازون الکسا وجود دارد 

۱ : اپلیکیشن آن را دانلود یا اگر دارید آن را به روز کنید 

نسخه اندروید، نسخه iOS

۲- سرویس صوتی را روی این اپلیکیشن فعال کنید

در این مرحله شماره موبایلی از شما می‌خواهد تا کد فعال سازی را ارسال کند  که اگر در ایران هستید میتوانید شماره ایران خود را بدهید تا کد از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

بعد از این مرحله شما میتوانید برای تست از طریق بلندگوی هوشمند الکسا به خودتان ( اپلیکیشن روی موبایل) زنگ بزنید یا پیام صوتی بفرستید. نکته جالب در مورد پیام اینکه الکسا پیام را به صورت صوتی ارسال میکند ولی اگر پیام به زبان انگلیسی باشد آن را با نرم‌افزار تحلیل صوت به متن هم تبدیل می‌کند. حالا اگر این اپلیکیشن را برای مادر خود فعال کرده باشید مثلا می‌توانید با گفتن Alexa Call mom منتظر برقراری تماس با مادرتان باشید یا اگر کسی به شما زنگ زد با گفتن  Alexa Answer the call یک تماس را پاسخ بدهید. 

در صوتی که کسی با شما تماس گرفته باشد یا پیغامی برای شما گذاشته باشد الکسا از طریق رنگ سبزی که نوار دور بلندگوی هوشمند پخش می‌کند شمارا مطلع می‌کند که می‌توانید مشابه یک دستگاه ضبط پیام‌های تلفنی با گفتن Alexa play my messages از الکسا بخواهید که پیغام ها را برای شما پخش کند. الکسا بعد از پخش هر پیغام زمان هر یک را هم به اطلاع شما می‌رساند. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا