تکنولوژی

آمازون اکو شو رونمایی شد

آمازون رسما از محصول جدید خود با نام “اکو شو” (Echo Show) رونمایی کرد. این دستگاه به یک نمایشگر و طبق معمول دستیار صوتی الکسا مجهز شده است. این محصول که تصاویر آن هفته ‌گذشته در اینترنت لو رفته بود، از امروز در وبسایت آمازون و با قیمت 229.99 دلار آماده پیش‌سفارش است.

اکو شو نیز همانند دیگر اعضای خانواده خود به یک سری توانایی‌هایی پایه مجهز است. سیستم تشخیص صوت جهت تنظیم تایمر و گوش دادن به موسیقی یکی از این ویژگی‌هایی است که در این دستگاه و همواره در دیگر محصولات اکو مشاهده کرده‌ایم. اما نمایشگر به‌کارگرفته شده در این دستگاه، توانایی‌ و کاربردهای متفاوتی دارد. صفحه نمایش اکو شو اطلاعات بیشتری از توانایی‌های الکسا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد (مثلا گزارش کامل وضعیت آب‌وهوا) و همچنین می‌توان از آن برای نمایش ویدیوها، خلاصه اخبار خبرگزاری‌هایی همچون سی‌ان‌ان، محتویات وبسایت یوتیوب و حتی وبسایت آمازون ویدیو نیز استفاده کرد.

همانند اکثر محصولات آمازون، این دستگاه نیز بهترین کارایی و عملکرد را با سرویس‌های شرکت آمازون خواهد داشت. صفحه نمایش اکو شو قادر است همانند قاب عکس دیجیتالی عمل کند و تصاویر ذخیره شده کاربران در سرویس Prime Photos را نمایش دهد و حتی هنگام پخش موسیقی قادر است متن ترانه را به‌نمایش بگذارد. آمازون ادعا می‌کند که کاربران می‌توانند با اتصال اکو شو به دوربین‌های نظارتی و امنیتی از طریق وای‌فای، تصاویر دوربین‌ها را به‌صورت زنده و از طریق نمایشگر دستگاه مشاهده کنند. مثلا کافیست به دستگاه بگویید “الکسا، تصاویر دوربین درب جلویی منزل را نشان بده.”

جدیدترین و جذاب‌ترین ویژگی این دستگاه نیز امکان دسترسی به تماس‌های صوتی و تصویری است. تمامی کاربرانی که از اپلیکیشن الکسا استفاده می‌کنند می‌توانند تماس‌های صوتی و تصویری خود را از طریق این دستگاه دریافت و یا برقرار کنند و همراه با این دسترسی، آمازون یک ویژگی جدید با نام “Drop In” را نیز معرفی کرده که به دوستان و اقوامی که از قبل توسط کاربر انتخاب شده‌اند امکان برقرای تماس تصویری درهر زمانی را می‌دهد. دریافت‌کننده تماس تنها 10 ثانیه فرصت دارد که این تماس‌ها را رد و یا به تماس صوتی منتقل کند. آمازون معتقد است که این ویژگی تنها در موارد خاص مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مثلا برای اطلاع از وضعیت اقوامی که از سن بالا برخوردارند، بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. آمازون برای این محصول ویدئوی بسیار جذابی را هم تهیه کرده است که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

اکو شو همانند دیگر محصولات این دسته، از سیستم میکروفون بهره‌ می‌برد البته با این تفوت که در اکو شو به‌جای 7 میکروفون، از 8 میکروفون و یک صفحه نمایش 7 اینچی استفاده شده است. روی فریم دور نمایشگر نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی و یک جفت اسپیکر 2 اینچی قرار گرفته است. اکو شو از 28 ژوئن آماده ارسال به مشتریان خواهد بود و در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند دو عدد از این محصول را در قسمت پیشنهاد ویژه و تنها با پرداخت 360 دلار خریداری کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا