تکنولوژی

ویژوال استودیو برای مک معرفی شد

ساعاتی پیش مایکروسافت رسما نرم‌افزار “ویژوال استودیو” نسخه مکینتاش را معرفی کرد. این نرم‌افزار ورژن کامل نسخه آزمایشی است که چند ماه پیش توسط شرکت برای دستگاه‌های مجهز به سیتم‌عامل مک رونمایی شده بود. از نسخه تکمیلی ویژوال استودیو که برای مک معرفی شده می‌توان جهت ساخت اپلیکیشن برای آی‌او‌اس، تی‌وی او‌اس، واچ او‌اس، اندروید و همچنین برنامه‌های تحت وب و سیستم کلود استفاده کرد. از ویژگی‌های جدید این برنامه می‌توان به استفاده از نرم‌افزار Git، سیستم الحاقی (اکستنشن) جدید و قالب‌های قابل استفاده در پلتفورم‌های مختلف اشاره کرد.

قابلیت‌های چند پلتفورمی این نرم‌افزار با استفاده از زبان .NET و زامارین (Xamarin)  طراحی شده‌اند. از این نرم‌افزار حتی می‌توان برای طراحی بازی‌های بر پایه پلتفورم یونیتی (unity) که یکی از محبوب‌ترین پلتفورم‌های طراحی بازی در دنیا محسوب می‌شود نیز استفاده کرد. این نرم‌افزار تا نوامبر سال گذشته تنها برای سیستم‌عامل ویندوز قابل استفاده بود اما اوایل دسامبر نسخه‌ی آزمایشی آن برای پلتفورم مک نیز منتشر شد.

کمپانی مایکروسافت تحت هدایت “ساتیا نادلا” در سال‌های اخیر محدودیت‌های نرم‌افزارهای اختصاصی خود را جهت استفاده در سیستم‌عامل‌های غیر ویندوزی را تا حدودی کاهش داده است و در عین حال موفق به تولید و ارائه محصولات جدیدی به بازار شده است. از جمله تغییرات بزرگی که در زمان مدیریت نادلا به‌وجود آمده، می‌توان به رونمایی از نرم‌افزار آفیس برای آیپد در سال 2014 اشاره کرد.

مطلب مرتبط: ساتیا نادلا کیست؟

در همین دوره، مایکروسافت تلاش‌های جدی‌تری در جهت تولید و توسعه محصولات سخت‌افزاری با کیفیت انجام داده که از جمله‌ی این محصولات می‌توان به لپتاپ سرفیس، سرفیس استودیو، سرفیس‌بوک و هولولنز اشاره نمود.

دانلود نرم‌افزار ویژوال استودیو پایه برای محصولات مجهز به سییستم عامل مک رایگان است اما به‌نظر می‌رسد برای دانلود نسخه‌ی کامل و حرفه‌ای این نرم‌افزار، به پرداخت حق اشتراک نیاز خواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا