تکنولوژی

شطرنج با صفحه کروی +ویدئو

این اولین باری نیست که یک صفحه شطرنج مگنتی را می‌بینیم اما این محصول، احتمالا یکی از نوآورانه‌ترین صفحات شطرنجی است که تا کنون ساخته شده است. دلیل این ادعا صفحه کروی شکل آن است که در ویدئوی پایین خواهید دید!

یک دانشجوی رشته طراحی به نام Ben Myers با کمک پدرش موفق شده است این صفحه شطرنج استثنائی را طراحی کرده و بسازد. وی با انتشار پستی در سایت Instructables، اعلام کرد که بعد از اندازه گیری و برش دقیق تکه‌های چوب گردو، افرا و جاتوبا، همه آنها را به روی 8 حلقه 8 ضلعی به وسیله چسب سوار کرد. همچنین هرکدام از قسمت‌های این صفحه شطرنج، به یک مگنت مجهز است که در داخل کره تعبیه شده است که وجود این مگنت‌ها به بازیکن اجازه می‌دهد تا مهره‌های خود را در هرکجای صفحه حرکت دهند.

مایرز در مصاحبه ای با Make Magazine اعلام کرد که شیوه اجرای بازی شطرنج با استفاده از این صفحه کروی بسیار متفاوت است. وی می‌گوید: “از آنجا که این صفحه لبه عمودی ندارد، من گمان می‌کردم مهره رخ در چنین صفحه‌ای قدرت بیشتری داشته باشد که خیلی زود فهمیدم اشتباه می‌کردم. صفحه شطرنج بدون وجود لبه، قدرتی مرگ آور به مهره وزیر می‌دهد. همچنین بازی در چنین صفحه‌ای بسیار پیچیده‌تر است زیرا بازیکنان نمی‌توانند تمام مهره‌ها را یک جا مشاهده کنند”.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا