تکنولوژی

کی می‌توانیم در هنگام رانندگی چرت بزنیم؟

ایلان ماسک مدیرعامل چند شرکت قدرتمند در عرصه‌ی تکنولوژی اخیرا برنامه‌های مبارزه با تصادفات جاده‌ای را در کنفرانس TED اعلام کرد. 

ایلان ماسک در پاسخ به این سوال که “چه مدت طول می‌کشد تا به مرحله‌ای برسیم که سوار خودرویمان شویم و پس از اعلام مسیر به آن، بتوانیم با خیال راحت تا مقصد چرت بزنیم؟” گفت که حدودا تا 2 سال دیگر این رویا محقق خواهد شد.

اگر این پاسخ حقیقت داشته باشد، بنابراین چنین اتفاقی چشم‌انداز شهرها را به‌طور کامل تغییر خواهد داد. از نحوه حرکت خودروهایی که قبل توسط انسان‌ها کنترل می‌شدند گرفته تا تاکسی‌هایی که احتمالا رانندگان انها از کار بیکار خواهند شد، همگی تحت تاثیر این پیشرفت قرار خواهند گرفت.

علیرغم تمامی ویدیوهای مختلفی که از آینده خودروهای اتوماتیک در ذهنمان داریم، هنوز شنیدن چنین خبری خارق‌العاده به نظر می‌رسد.البته ایلان ماسک همواره ثابت کرده که بدون دانش و اطمینان کافی، هیچ مسئله‌ای را پیش‌بینی نمی‌کند.

او اشاراتی کوچکی به حضورش در کاخ سفید به عنوان مشاور دونالد ترامپ نیز داشت.

در پایان زمانی که با ماسک درباره شرکت هوافضایی “اسپیس ایک” (SpaceX) و تلاش‌های این شرکت برای فرستادن انسان‌ها به مریخ صحبت می‌کردیم، او درباره سکونت انسان‌ها درسیاره‌های دیگر در اینده و نگاه به این قضیه نه به‌عنوان “پیشرفت اجتناب ناپذیر در تکنولوژی” توضیحاتی ارائه کرد.

ماسک در اینباره گفت: “تصور اینکه تکنولوژی خود به خود پیشرفت می‌کند کاملا غلط است. تکنولوژی تنها زمانی پیشرفت می‌کند که بسیاری از افراد متخصص در جهت بهبود آن سخت تلاش کنند.”

با این وجود، از انجایی که دوست نداشت دیگران او را اشتباها به عنوان “مشاور بشریت” تصور کنند، خیلی زود این بحث را عوض کرد و در پایان گفت: “من نمی‌خواهم ناجی کسی باشم، فقط سعی می‌کنم به آینده فکر کنم و نگران نباشم.”

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا