تکنولوژی

نقد و بررسی آمازون اکو لوک

آمازون اکو لوک (Echo Look) جدیدترین عضو خانواده آمازون اکو محسوب می‌شود که از تکنولوژی‌های اکو، اکو تپ (Echo Tap) و اکو دات (Echo Dot) بهره می‌برد. محصولات اکو ظاهر و کاربرد متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و هریک برای کاربرد خاصی ساخته شده‌اند. کاربران می‌توانند از اکو در منزل برای گوش دادن به موسیقی، در سفر و یا برای عکس گرفتن با لباس‌های مورد علاقه‌شان استفاده کنند. اکو لوک قادر است به شما در پوشیدن بهترین و خوش‌استایل‌ترین لباستان کمک کند. تنها نقطه مشترک بین محصولات اکو، به‌کارگیری دستیار صوتی الکسا در تمامی مدل‌ها است، اما اکو لوک با دیگر اعضای خانواده خود تفاوت‌های عمده‌ای دارد و وظیفه‌ی پخش موسیقی یا افزایش کیفیت سیستم‌های صوتی را برعهده نخواهد داشت. البته این دستگاه به یک اسپیکر برای شنیدن صدای الکسا و همچنین یک دوربین بی‌نظیر جهت گرفتن عکس و ضبط ویدیو مجهز شده است.

 

مشخصات فنی

درون اکو لوک سنسور و تکنولوژی‌های مختلفی به‌کار گرفته شده است. این دستیار هوشمند به عضو ثابت همه دستگاه‌های اکو یعنی الکسا که از طریق فرمان صوتی فعال می‌شود مجهز شده است. دو آنتن وای‌فای (2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز)، دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص عمق (باعث می‌شود فضای اطراف شما تار شود)، فلاش برای عکاسی در نور کم، میکروفون جهت برقرای ارتباط با الکسا و یک اسپیکر باکیفیت برای شنیدن الکسا، از دیگر تجهیزات به‌کار رفته در این دستیار هوشمند محسوب می‌شوند. این دستگاه فاقد قابلیت پخش موزیک از طریق بلوتوث و درگاه AUX است.

 

اکو لوک چه کارهایی انجام می‌دهد؟

آمازون می‌گوید که اکو لوک همه ویژگی‌های دوست‌داشتنی الکسا را در اختیار دارد. البته فعلا فقط بهترین تیپ ظاهری شما را برایتان انتخاب می‌کند. کاربران می‌توانند این دستگاه را با استفاده از گیره‌ی تعبیه شده به دیوار وصل کنند و یا آن را روی میز قرار داده سپس با استفاده از دستورات صوتی به اکو لوک دستور دهند تا از انها عکس یا فیلم کوتاه بگیرد. همانطور که در بالا به ان اشاره شد، دوربین این دستگاه به سیستم تشخیص عمق، فلاش ال‌ای‌دی و چشم کامپیوتری مجهز است و قادر است پیش‌زمینه عکس را به شکل مات (blur) تغییر داده و تصاویری بسیار زیبا و حرفه‌ای را به کاربران هدیه دهد.

ایده‌ی اصلی ساخت این دستگاه و به‌کارگیری چنین دوربینی این بوده که کاربران بتوانند تصویر خودشان را از تمامی زوایای ممکن ببینند (سلفی بدون دست) و از این طریق تیپ ظاهری‌شان را در لباس مورد نظر مشاهده کنند. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس “Style Check” که از تکنولوژی یادگیری ماشینی و نظرات متخصصین دنیای مد و لباس بهره می‌برد، از نظارت کارشناسان در زمینه نحوه لباس پوشیدن و گرفتن ژست مناسب استفاده کنند. علاوه بر این، اطلاع از وضعیت آب‌وهوا و کنترل دستگاه‌های هوشمند منزل از طریق این دستگاه نیز امکان پذیر خواهد بود.

 

نحوه کار با اکو لوک

برای راه‌اندازی و تنظیم این دستگاه می‌توانید از اپلیکیشن اختصاصی “Alexa Mobile” یا اپلیکیشن تحت وب این شرکت استفاده کنید. پس از انجام مراحل راه‌اندازی، بایستی اپلیکیشن اکو لوک را برای دستگاه اندرویدی یا آی‌او‌اس خود دانلود کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید تصاویر زنده در حال ضبط از طریق دوربین اکو لوک را بر روی اسمارت‌فون خود مشاهده کنید و خودتان را از زوایای مختلف بر روی گوشی ببینید و یا اینکه با استفاده از گزینه “استایل چک” (Style Check) ژست‌های که به شما پیشنهاد می‌شود را مشاهده و از عکس‌هایتان یک آلبوم مجازی تهیه کنید.

 

دوربین

اکو لوک به دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص عمق و فلاش ال‌ای‌دی مجهز شده است و قادر است تصاویری با کیفیت بالا و ویدیوهای کوتاه را ضبط کند. با استفاده از چنین دوربینی می‌توانید در هر شرایط نوری، سلفی از راه دور بگیرید و شکل ظاهری‌تان را در لباس‌های مختلفی که دوست دارید مشاهده کنید.

 

“استایل چک” و آلبوم تصاویر

درون اپلیکیشن اکو لوک، می‌توانید از گزینه‌های مختلف جهت ویرایش تصاویر و مات کردن تصویر زمینه عکس‌هایتان استفاده کنید سپس آن را برای دوستانتان ارسال کنید و یا به آلبوم مورد علاقه‌تان اضافه کنید. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با استفاده از ویژگی استایل چک، دو عکس مختلف را به معرض مقایسه بگذارند سپس با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی و کارشناسان مد و لباس، بهترین عکس بر اساس رنگ مناسب لباس، حالت بدنی بهتر و مدل‌های روز دنیای مد انتخاب می‌شود. آمازون می‌گوید نحوه انتخاب این تصاویر در طول زمان و با دریافت اطلاعات روز هوشمندتر می‌شوند.

اکو لوک و نقض قوانین حریم خصوصی

میکروفون همیشه فعال محصولات اکو شرکت آمازون همواره مورد انتقاد کارشناسان و فعالان امنیتی بوده‌ است، با این وجود آمازون یک دوربین را هم به اکو لوک اضافه کرد که با واکنش و انتقادات متعددی همراه شد. کارشناسان معتقدند دستیاران هوشمند خانگی از جمله اکو که قادرند صدا و تصاویر محیط منزل و حتی تصاویر اتاق خواب کاربران که یک فضای خصوصی محسوب می‌شود را ضبط کرده و مستقیما به سیستم کلود منتقل کنند، می‌توانند تحدیدی جدی برای حریم خصوصی کاربران باشند.

سخنگوی آمازون در پاسخ به این نگرانی‌ها گفت: “اکو لوک دقیقا همانند دیگر محصولات اکو، تنها با دستورات صوتی تعیین شده روشن می‌شود و در حالت غیر فعال میکروفون دستگاه کاملا خاموش است و هیچ‌گونه صدایی از محیط اطراف را ضبط نخواهد کرد. زمانی که اکو لوک را با دستور صوتی بیدار کنید، خواهید دید که چراغ دایره‌ای به رنگ آبی درخواهد آمد”.

البته کاربران می‌توانند با فشردن دکمه خاموش، دستگاه را کاملا غیرفعال کنند و یا برای اطمینان بیشتر دستگاه را به‌طور کامل از برق جدا کنند. پس از انجام این کار خواهید دید که چراغ دستگاه به رنگ قرمز درمی‌آید و خاموش می‌شود.

برخلاف میکروفون، دوربین دستگاه حتی در حالت روشن نیز غیرفعال است و برای فعالسازی بایستی از اپلیکیشن یا دستورات صوتی مرتبط استفاده شود. این مسئله تا حدی نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد اما چه بلایی بر سر تصاویری که با متخصصین مد و لباس به اشتراک می‌گذاریم خواهد آمد؟ آیا می‌توان به این دستگاه و کارشناسان مد و لباس آمازون اعتماد کرد؟

 

قیمت و نحوه سفارش این محصول

اکو لوک شرکت امازون 199 دلار قیمت دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال درخواست به وبسایت آمازون، برای خرید این دستگاه اقدام کنند. پس از تایید آمازون، شخص علاقه‌مند یک ایمیل تاییدیه دریافت می‌کند که در آن نحوه خرید این دستگاه توضیح داده شده است. پس از تکمیل خرید می‌توانید از قسمت سفارش‌ها، زمان دریافت این محصول را پیگیری کنید. در حال حاضر اکو لوک تنها در ایالات متحده قابل خریداری است البته گفته می‌شود فروش این محصول در بریتانیا نیز به زودی آغاز خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا