تکنولوژی

طرح مفهومی مک بوک پرو با کیبرد لمسی

تیم کوک همواره تاکید داشته که مکبوک‌ها هیچ‌گاه مجهز به صفحه‌ی لمسی نخواهند شد اما به‌جای آن می‌بینیم که اپل از نوار لمسی روی مکبوک پروهای 13 و 15 اینچی 2016 به بعد استفاده کرده است. حال تصور کنید که این نوار لمسی گسترش پیدا کند و تمام صفحه کلید مکبوک شما را پوشش دهد. اخرین طرح مفهومی منتشر شده از مکبوک پرو، به‌کارگیری صفحه کلید لمسی با استفاده از موتور تپتیک (Taptic Engine) بر روی مکبوک‌ پروهای آینده را نشان می‌دهد.

این طرح مفهومی مک بوک پرو نشان می‌دهد که در آینده کیبردهای فیزیکی جای خود را به تاچ‌پدهای تمام هوشمند خواهند داد و از طریق مهندسی تپتیک، حس لمس و کلیک بر روی دکمه‌های فیزیکی به کاربر منتقل خواهد شد.

در این تصاویر مفهومی منتشر شده از مکبوک‌ پرو هیچ دکمه‌ی فیزیکی وجود ندارد و تمامی فضای کیبرد جایگزین یک صفحه کلید لمسی مشابه نوار لمسی به‌کارگرفته شده در مکبوک پروهای امروزی شده است. اصولا، تایپ کردن با چنین کیبردی حس بسیار بدی را به کاربر منتقل می‌کند اما نباید حس فشردن دکمه‌ها که با استفاده از موتور تپتیک قابل انتقال است را نادیده گرفت.

البته چنین تغییر سخت‌افزاری و به‌کارگیری تکنولوژی موتور تپتیک این امکان را به اپل داد که در طراحی آیفون 7 و 7 پلاس دکمه فیزیکی هوم جایگزین نسخه‌ی فشاری آن شود. مطمئنا خیلی اوقات پیش می‌آید که احساس کنید دکمه هوم آیفون 7 هنوز حالت فیزیکی را دارد و احتمالا چنین حسی هنگام استفاده از کیبرد لمسی این مک‌بوک پرو نیز به کاربر منتقل خواهد شد.

با این وجود، استفاده از صفحه کلید لمسی در مک‌بوک پروها فعلا دور از تصور است چرا که استفاده از چنین کیبردی می‌تواند معضلات بسیار زیادی را برای کاربران به‌همراه داشته باشد. اگرچه احتمال جایگزینی یک تاچ‌پد بزرگ با صفحه کلید فیزیکی در لپ تاپ‌های آینده غیرممکن نیست، اما توقع به‌کارگیری چنین تکنولوژی در لپتاپ‌های امروزی خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا