تکنولوژی

تحول بزرگ در فروشگاه‌های اپل

امروز در اپل (Today at Apple) نام برنامه آموزشی جدید اپل است که قرار است به زودی و به صورت رایگان در بیش از 500 فروشگاه رسمی اپل اجرا شود. این برنامه آموزشی شامل ایجاد تحول از طریق کلاس‌های آموزشی و همچنین تغییر طراحی داخلی فروشگاه‌های رسمی شرکت اپل در سراسر دنیا خواهد بود. سخنگوی اپل در مصاحبه‌ی خود گفته که فعلا تاریخ دقیقی برای اعمال این تغییرات تعیین نشده است اما برنامه‌ی آموزشی در ماه می اغاز خواهد شد.

برنامه‌ی “امروز در اپل” بخشی از برنامه‌ی عظیم تحول در فروشگاه‌های اپل در 15 سال گذشته محسوب می‌شود. علاوه بر کلاس‌های آموزشی، نمایندگی‌ها در بخش طراحی داخلی نیز دچار تغییرات اساسی خواهند شد و قرار است تا پایان سال بیش از 100 نمایندگی اپل به اتاق کنفرانس، اتاق ملاقات، نمایشگرهای جدید و درخت‌های زنده مجهز شوند. در ضمن در برخی نمایندگی‌های جدید، نام غرفه‌ی “Genius Bar” به “Genius Grove” تغییر خواهد کرد.

این سیر تکاملی و تغییرات اساسی در طراحی و کاربری، بر پایه مدل‌های رونمایی شده توسط شرکت در سال 2015 و فروشگاه جدید اپل که در سان‌فرانسیسکو افتتاح شد، انجام خواهد گرفت. بر اساس این طرح جدید، نمایندگی‌های اپل نقشی شبیه به میدان‌های مرکزی شهر در گذشته را ایفا خواهند کرد. برای مثال اپل از مدیران شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها می‌خواهد که به سالن‌های کنفرانس تعبیه شده در این نمایندگی‌ها بیایند تا از این طریق بتواند از نظرات و راهنمایی‌های برنامه‌نویسان و کارآفرینان بهره‌مند شود. در ضمن نقش کارمندان غرفه‌ی “Genius Grove” نیز تخصصی‌تر خواهد شد و راهنمایی‌های دقیق‌تر به همراه توانایی‌های مختلف مانند عکاسی را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند.

مرتبط : گزارش تصویری آی تی ایران از اپل استور سانفرانسیسکو

آموزش‌های “امروز در اپل” نیز در زمینه‌های مختلفی صورت خواهد گرفت. مثلا آموزش اطلاعات مورد نیاز برای رسیدن به سطح “حرفه‌ای” مورد نظر شرکت اپل از آن جمله خواهد بود. اپل در کنفرانس خبری اخیر اعلام کرد که کلاس‌های آموزشی ابتدایی را برای عکاسان نوپا و آماتور به منظور رسیدن به سطوح حرفه‌ای را برگزار خواهد کرد و حتی جلساتی را به منظور معرفی افراد مشهور در خلق برندهای معتبر و افراد برجسته در شبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد کرد. در ضمن شرکت قصد دارد کلاس‌های آموزش برنامه‌نویسی بر پایه زبان برنامه‌نویسی انحصاری اپل برای کودکان برگزار خواهد کرد.

“آنجلا آرنتس” معاون بخش امور نمایندگی‌های اپل در اینباره می‌گوید: “تلفیق نمایندگی‌های اپل با جامعه و تبدیل شدن به بخشی از زندگی اجتماعی افراد، تصور ما از نمایندگی‌های اپل در آینده است. نمایندگی‌ها دیگر به یک فروشگاه ساده محدود نخواهند شد. می‌خواهیم تا جایی پیش برویم که مردم قرار ملاقات‌های خود را در اپ استورها ترتیب دهند.”

آنجلا آرنتس مدیر عامل کمپانی Burberry، در سال 2013 توسط اپل و به منظور گسترش، مدیریت و اجرای دقیق سیاست‌های مرتبط با نمایندگی‌های رسمی اپل به خدمت گرفته شد.

 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا