تکنولوژی

مچ‌بندی برای پیش‌بینی دعوای زن و شوهر!

مشاجره بین همه افراد مانند دوستان، خانواده و زوج‌ها همیشه اتفاق می‌افتد. حتی افراد غریبه نیز ممکن است با هم دعوا کنند اما اگر دستگاهی اختراع می‌شد که می‌توانست زمان شروع یک مشاجره را به شما هشدار دهد چه؟ می‌توانستید از دامن زدن به مشاجره با دیگران سریعا جلوگیری کنید و از عواقب بعدی آن دوری کنید.

این وسیله دقیقا همان چیزی است که محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی روی آن کار کردند و موفق شدند گجتی پوشیدنی تولید کند که قادر است زمان شروع یک مشاجره را به افراد هشدار دهد. محققان طی یک تحقیق آزمایشی، به چند زوج دستگاه‌هایی پوشیدنی دادند که قادر بود اطلاعاتی مانند درجه حرارت، ضربان قلب و میزان عرق بدن را کنترل کند. شرکت کنندگان در این پروژه تحقیقاتی همچنین می‌بایست هر ساعت احساسات خود را نسبت به شریک خود با این دستگاه به اشتراک می‌گذاشتند.

بعد از این مرحله محققان با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی موفق شدند لحظه شروع درگیری بین زوجین شرکت کننده را با دقت 86 درصد پیش‌بینی کنند. طبق گفته این محققان هدف بعدی آنها تهیه مدلی است که بتواند 5 دقیقه قبل از شروع دعوا، آن را تشخیص دهد و به تبع آن به کاربر هشدار دهد تا حواس خود را بیشتر به رفتار و گفتارش منعطف کند.

یکی از طراحان این دستگاه در گزارشی با TechCrunch گفت: “ما با دریافت سیگنال‌های زیستی از این دستگاه پوشیدنی، اطلاعاتی را به کاربر عرضه می‌کنیم که به طور قطع نمی‌تواند به صورت عینی مشاهده یا بیان کند. این اطلاعات برای توسعه محصول مورد نظر ما بسیار کاربرد داشتند.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا