تکنولوژی

توصیه تلگرام به کاربران ایرانی

تلگرام حالا رسما تایید کرده که سرویس مکالمه صوتی این شرکت که چهارشنبه هفته گذشته برای همه کاربران – از جمله کاربران ایرانی – فعال شده بود، مسدود شده است. 

این دومین مسدود سازی در طی چند روز گذشته است و بر خلاف دفعه قبل فعلا خبری از بازگشایی این سرویس صوتی رایگان نیست. در نوبت قبلی مشخص نشد که دلیل اختلال در مکالمه صوتی تلگرام چه بود هرچند انتقاد برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی به اپراتورهای موبایل باعث واکنش این اپراتورها شد که اعلام کردند دخالتی در فیلتر کردن این سرویس ندارند.

 حالا وزیر ارتباطات  دستور قضایی را دلیل این مسدود سازی اعلام کرده هرچند اشاره دقیقی به منبع این دستور و دلیل آن نشده است. پیش از این وزیر ارتباطات گفته بود که مکالمه صوتی تلگرام با هماهنگی این وزارتخانه راه‌اندازی شده ولی اپراتورها حق دارند این سرویس را ارایه نکنند. این اظهار نظر دوگانه بسیاری را به این نتیجه رساند که وزارت ارتباطات تمایل چندانی به دفاع از این سرویس در مقابل اقدام احتمالی اپراتوها ندارد. 

با شرایط موجود به نظر می‌رسد که سرویس مکالمه صوتی تلگرام همچون برخی سرویسهای دیگر این شبکه – مانند تلگراف – مسدود شده است. 

خود تلگرام شب گذشته در مطلبی که نسخه فارسی آن را هم روی سایت خود گذاشته فیلتر شدن تلگرام صوتی را تایید کرده و گفته این مسدودسازی به رغم باز بودن سرویسهای دیگر تلفن اینترنتی در ایران رخ داده است. این شرکت به کاربران ایرانی توصیه کرده از برخی اپلیکیشنهای دور زدن فیلترینگ برای استفاده از خدمات صوتی استفاده کنند. با این حال مشخص است با استفاده از این ابزارها کیفیت مکالمه مشابه قبل نخواهد بود.  

منبع : آي تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا