تکنولوژی

دادستان کشور: تلگرام صوتی خلاف امنیت کشور است

دادستان کل کشور درباره فیلتر تماس صوتی تلگرام گفت: مایل نیستیم که یک‌سری امکانات و یا احیانا چیزهایی که قابل استفاده عموم است محدود شود ولی به چند نکته باید اشاره کنم. برای ما در سراسر کشور آنچه که خیلی مهم است بحث امنیت کشور است. در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که چهار طرف کشورمان آتش، جنگ و خونریزی و جنایت همه را به وحشت انداخته، ولی کشور ما آرام است و امنیت ارزشمندی دارد که آسان به دست نیامده و هزینه‌های زیادی را نظام و مردم متحمل شده‌اند.

منتظری ادامه داد: شبکه‌های خارجی از این فضا حداکثر استفاده را برای ضربه زدن به نظام به کار می‌بندند. سیستم تماس صوتی که به وجود آمد، بررسی شد و بررسی‌ها به این صورت بود که تمام دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی عنوان کردند که این سیستم به دلایلی خلاف امنیت کشور است. بنابراین مقرر شد که در شورای عالی فضای مجازی مطرح شود که  در آنجا نیز به دلایلی تصمیمی بر بسته شدن آن گرفته نشد. لذا تصمیم گرفته شد که حداقل تا نکات امنیتی از لحاظ فنی صورت گیرد و اجازه ندهیم به سلامت انتخاباتمان از این طریق خدشه وارد شود. این روند تا زمانی که مسئولان امنیتی اعلام کنند که خطر امنیتی این سیستم برداشته شده است، وجود خواهد داشت.

وی با بیان این‌که به صورت 24 ساعته فضای مجازی در ایام انتخابات رصد می‌شود و حتی در این هفته یا هفته آینده از نرم‌افزاهایی استفاده می‌کنیم که رصد کردن را تقویت می‌کنند، گفت: شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند و برخی از آن‌ها در ایران هستند و مدیر آن مشخص است و برخورد با این‌ها خیلی راحت است. برخی از آن ها در داخل کشور است ولی شناسنامه ندارند به طور قطع آن‌ها نیز اگر تخلف یا جرمی را مرتکب شوند شناسایی شده و قطعا برخورد می‌شود و بسته خواهند شد. آنچه که برای ما متاسفانه قطعی و مسلم است این است که دشمن از طریق فضای مجازی برنامه‌ریزی کرده و به انحاء مختلف انتخابات را زیر سئوال می‌برد و مطالب کذب را منتشر می‌کند.

وی اضافه کرد: در طول هفته چند هزار کانال و شبکه‌های این چنینی را فیلتر می‌کنیم ولی مشکل با شبکه‌هایی است که سرور آن در خارج از کشور است مثل تلگرام که بسترهایی را برای سوءاستفاده فراهم کرده که سعی می‌کنیم با رصد کردن، آسیب‌های آن را به حداقل برسانیم.

منبع

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا