تکنولوژی

قابلیت Tabbed Shell برای پنجره‌های ویندوز

مرورگرهای وب یکی از پرکاربرترین برنامه‌های کامپیوتر است و باز کردن تعداد زیادی نوار یا Tab توسط یک مرورگر کارها را برای خیلی از کاربران راحت‌تر می‌کند. بسیاری از کاربران، مدت‌ها بود که دوست داشتند این قابلیت را در برنامه‌هایی همچون Office یا File Explorer نیز ببینند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، خبر انتشار قابلیت Tabbed Shell ویندوز 10 خبر خوبی برای شماست زیرا از طریق این قابلیت در پلت فرم ویندوز 10 قادر خواهید بود، از قابلیت بازکردن چند تب به صورت هم زمان، در بسیاری از برنامه ها بهره ببرید.

طبق گزارش ها، برای اعمال این قابلیت در برنامه‌های مختف، سازندگان برنامه‌ها نیاز نیست هیچ گونه تغییری در نحوه طراحی برنامه‌های خود اعمال کنند. این قابلیت همچنین در تمام برنامه های ویندوز از فتوشاپ و فایل اکسپلورر گرفته تا برنامه ورد قابل استفاده است و درست مانند مرورگرها، در بالای هر برنامه ایجاد می‌شوند.

مایکروسافت دست برنامه نویسان برنامه‌های مختلف را برای اعمال تغییرات در ظاهر این قابلیت، باز گذشته‌اند. این قابلیت هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و تا زمان انتشار آن به صورت عمومی، باید مدتی منتظر بمانیم. همچنین احتمال می‎رود پس از ویندوز سایر سیستم‌عامل‌ها هم این قابلیت کاربردی را اضافه کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا