تکنولوژی

استقبال رایتل از تماس صوتی تلگرام

روز گذشته فیلتر شدن چند ساعته تلگرام صوتی سروصدای زیادی ایجاد کرد و تقریبا همه بازیگران بازار از زیر بار مسوولیت آن شانه خالی کردند. ایرانسل، همراه اول، وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت همه فیلترشدن این تماس صوتی را تکذیب کردند و در نهایت بدون مشخص شدن علت این اختلال این موضوع برطرف شد و دوباره کاربران ایرانی قادر به تماس صوتی با این شبکه محبوب شدند. 

حالا و یک روز بعد از این ماجرا رایتل با انتشار اطلاعیه‌ای گفته که از برقراری تماس صوتی اپلیکیشن‌های پیام رسان در شبکه خود استقبال می‌کند. 

در اطلاعیه رایتل آمده است: 

 « در جهت رفاه حال مشترکین خود از برقراری تماس صوتی اپلیکیشن¬ها استقبال خواهد کرد و هرگز در صدد اعمال فیلترینگ در جهت منافع خود نخواهد بود. »

براساس این خبر مشترکین رایتل می¬توانند از طریق دیتای رایتل از دامنه گسترده‌ای از خدمات اپلیکیشن¬ها، تا زمانی که از لحاظ قانونی مشروعیت دارند، بهره¬مند شوند.

البته استقبال رایتل از پیام صوتی تلگرام یا دیگر سرویسهای مشابه جای تعجبی ندارد چراکه این اپراتور بخش اصلی درآمدش ناشی از دیتاست و اساسا کاربران برای استفاده دیتا سیم کارت آن را خریداری میکنند بنابراین تعداد مشترکانی که سرویس صوتی روی این اپراتور استفاده کنند در مقایسه با دو اپراتور دیگر کمتر است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا