تکنولوژی

سرفیس مایکروسافت محبوب‌ترین تبلت شد

طبق تحقیقات موسسه خدمات آماری J.D. Power’s 2017 U.S، مایکروسافت سرفیس با اختلاف 6 امتیازی از آی پد اپل، بالاترین رتبه را در زمینه “رضایت مشتری” دریافت کرد. طبق این تحقیق، تبلت مایکروسافت با دریافت امتیاز 855 ( از 1000 امتیاز کامل) به عنوان محبوب‌ترین محصول در بین تبلت داران انتخاب شد.

تحقیق آماریTablet Satisfaction J.D POWER در زمینه رضایت مشتریان از تبلت‌های بازار منتشر می‌شود و 5 ویژگی مختلف این محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهد: عملکرد ( 28درصد)، استفاده آسان(22 درصد)، امکانات(22 درصد)، طراحی و ظاهر(17 درصد) و قیمت(11 درصد). این تحقیق، از بیش از 2.238 کاربر تبلت که دستگاه‌های خود را طی یک سال گذشته خریداری کرده‌اند، تحقیق به عمل می‌آورد. این تحقیق بین ماه های اکتبر تا نومبر هر سال انجام می‌شود.

طبق این گزارش، کاربران سرفیس از قابلیت‌های اتصال، برنامه‌های پیش فرض و لوازم جانبی سرفیس رضایت بیشتری داشتد. سرفیس همچنین در شاخه “طراحی و استایل” نیز بالاترین امتیاز را دریافت کرد. مایکروسافت همچنین در زمینه اندازه تبلت، جنس مواد استفاده شده و جذابیت نیز از رقیب خود اپل، پیشی گرفت. بیشتر کاربران شرکت کننده که سرفیس را انتخاب کردند، از قشر جوان و نوجوان بودند که همین مسئله غول کوپرتینو را متاثر کرد. اپل همیشه سعی داشته تا قشر جوان را جذب کند و این گزارش خبر خوبی برای او نیست.

طبق آمار ارائه شده توسط این تحقیق، کاربران تبلت صفحات نمایش بزرگ‌تر(10 اینچ و بالاتر) را ترجیح می‌دادند و همچنین دو فاکتور  “قیمت” و ” تجارب گذشته”  نیز به عنوان تاثیر گذارترین فاکتورها هنگام خرید تبلت، معرفی شدند.

مسلما یکی از دلایلی که اپل در میان رقابت تبلت‌ها عقب افتاده است، تمرکز بیشتر این غول تکنولوژیک به روی ساخت گوشی و ساعت‌های هوشمند بوده است و محصول تبلت این شرکت در این بین به نوعی فراموش شد. تبلت آی پد پرو این شرکت، رقیب اصلی سرفیس مایکروسافت بود که با اختلاف زمانی طولانی از محصولات قبلی معرفی شد. اپل بعد از معرفی این محصول، از آن به عنوان یک “کامپیوتر” یاد کرد و ادعا کرد که آی پد پرو حتی از بیشتر کامپیوترها نیز بهتر است که شرکت رقیب، مایکروسافت را به خنده واداشت!

این تحقیق نشان می‌دهد که میزان رضایت کاربران تبلت‌های اپل در مجموع در حال افزایش است و در برخی از شاخه‌های این  تحقیق رتبه اول را کسب کرد و در برخی از شاخه‌ها از رقیب خود عقب ماند. اپل در گزارش امسال، 841 امتیاز کسب کرد که به نسبت سال گذشته، 21 پله افزایش داشته است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا