تکنولوژی

تلویزیون‌های هوشمند در معرض حمله هکرها

با گسترش دنیای اینترنت و اتصال بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی به این فضای مجازی و همچنین گسترش استفاده از دستگاه‌های هوشمند در خانه، ریسک حملات و دزدی‌های الکترونیکی و سایبری نیز بالاتر رفته است. به تازگی ثابت شده است که یکی از پرخطر ترین ابزارهای الکتریکی که از امنیت کمتری نسبت به بقیه برخوردار است، تلویزیون‌های هوشمند است تا انجاییکه حتی قطع اتصال به اینترنت نیز نمی‌تواند ریسک بالای این دستگاه را کم کند.

Rafaei Scheel ، مشاور امنیتی سرشناس،  به تازگی توانسته با هک کردن تلویزیون‌های هوشمند برند ساسونگ، دسترسی کامل این دستگاه‌ها را به دست بگیرد. وی در گزارشی با Ars Technica اعلام کرد که هکرها به همین شیوه قادر خواهند بود به دیگر دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه نیز دسترسی پیدا کنند و یا  حتی از طریق دوربین و یا میکروفون، جاسوسی فرد صاحب خانه را بکنند.

Scheel که این روش را برای شرکت خدمات امنیتی Oneconsult طراحی کرده است، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با استفاده از دستگاه‌های انتقال دهنده ارزان قیمت، دستورات طراحی شده توسط هکرها را به سیگنال‌های قابل پخش در دستگاه‌های پخش فیلم دیجیتالی- زمینی فرستاد.

بیشتر تلویزیون‌ها بر اساس تکنولوژی پخش فیلم دیجیتالی-زمینی یا Digital Video Broadcasting – Terrestrial )  ) کار می‌کنند و Scheel توانست میزان آسیب‌پذیری این دستگاه‌ها و مشکلات امنیتی آنها را نشان دهد. طبق گفته Scheel هکر‌ها به همین شیوه می‌توانند هم زمان به چند تلویزیون دسترسی پیدا کنند و از آنجاییکه معمولا به روز رسانی‌های کمتری برای تلویزیون‌ها منتشر می‌شود، شانس تشخیص و یا جلوگیری از این حملات سایبری کم می‌شود.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا