تکنولوژی

اجرای برنامه‌ها بدون دانلود و نصب ویندوز 10

شرکت مایکروسافت قرار است به زودی قابلیت جدیدی به ویندوز 10اضافه کند که طی آن کاربر قادر خواهد بود قبل از دانلود و نصب برنامه‌ها از Store، آنها را امتحان کند. پیش نمایش این قابلیت هفته گذشته در Windows Dev Center اجرا شد و اعلام شد که از طریق این ویژگی کاربر قادر خواهد بود به مدت 3 دقیقه از برنامه کامل را قبل از خرید آن استفاده کند و بدون دانلود و نصب برنامه، با محیط آن آشنایی پیدا کند. 

گوگل نیز قبلا همین شیوه را درمورد برنامه‌های اندروید اجرا کرده بود که ماه ژانویه تحت عنوان Android Instant Apps و در کنفرانس برنامه نویسان IO برای اولین بار معرفی شد.

معرفی اینتراکتیو برنامه‌ها، به کاربر کمک می‌کند که انتخاب هوشمندانهتری در مورد دانلود برنامهها داشته باشد و همچنین هزینه و حجم برنامههای دلخواه خود را بهتر مدیریت کند. به علاوه، بازاریابان برای عرضه این ویژگی به کاربران، به استفاده از شیوه‌های برنامه‌نویسی پیچیده احتیاج ندارند و تنها با کلیک به روی چند دگمه می‌توانند برای برنامه‌های خود، نمونه 3 دقیقه‌ای تولید کنند و در فروشگاه برنامه‌ها بارگزاری کنند.

مایکروسافت هنوز زمان عرضه عمومی این قابلیت را اعلام نکرده است و این قابلیت جدید فعلا به صورت پیش‌نمایش محدود ارائه شده است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا