تکنولوژی

لزوم ارتقای تکنیک‌های «هک» رشد در سال 2017

به‌منظور پیشرفت در هر کسب‌وکاری لازم است روی استراتژی‌های هک رشد (یک تکنیک بازاریابی است برای گسترش تکنولوژی استارت‌آپ‌ها با استفاده از تفکر تحلیلی و سنجه‌های اجتماعی برای فروش محصولات) مانند بهبود نرخ تبدیل (نسبت مشتریان هدف به نسبت کل بینندگان سایت)، ارائه پیشنهادهایی که مشتریان احتمالی نتوانند آن را رد کنند و خودکار کردن کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی تمرکز کرد. اما چگونه می‌توان از عهده انجام چنین کارهایی برآمد؟ استراتژی‌های مناسب با تکیه بر ابزار و فناوری‌های بی‌عیب و نقص مطمئنا از کسب‌وکار شما پشتیبانی می‌کنند. در این مقاله به روش‌های جالبی اشاره شده است که در صورت رعایت می‌توان با مشتریان ارتباط موثرتر و قوی‌تری برقرار کرد. همچنین می‌توان با قرار دادن نام تجاری در جایگاهی خاص به جذب مشتریان بیشتر کمک کرد.

 

1) تعامل با مشتریان

اگر چه بیش از 90 درصد از مطالب در شبکه‌های مختلف اجتماعی متن است، اما محتوای بصری به افزایش تعداد مشتریان شرکت‌ها کمک می‌کند. مغز انسان تصاویر را نسبت به متون با سرعت بیشتری ثبت و پردازش می‌کند. برای انتقال مفهوم از تصاویری چون اینفوگرافی، الگوهای رفتاری و حتی شکلک‌ها استفاده می‌شود. صرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و حتی مشتریان از روش‌های تعاملی استفاده کنند. برای درگیر کردن مشتریان بالقوه، در زمان مناسب با آنها ارتباط برقرار کنید. ابزاری مانند Click Meeting به شما کمک می‌کند علاوه‌بر اجرای وبینارها و دیگر رویدادهای زنده، به آموزش و سرگرمی بپردازید و از بازخورد مخاطبان اطلاع پیدا کنید. در کنار کسب درآمد از طریق وبینارها می‌توان از این فرصت پیش آمده برای ایجاد ارتباط و جذب مخاطب نیز استفاده کرد. اصل مهم پس از برقراری ارتباط با مشتریان، حفظ تماس و پیگیری است که باید از طریق استراتژی‌های بازاریابی ایمیل در اسرع وقت صورت گیرد. در غیر این صورت، وجهه مدیریت مدبرانه خود را از دست خواهید داد.

 

2) محتوای تولید شده مشتریان

اعتبار نام تجاری بسیار حائز اهمیت است، زیرا خریداران آنلاین اعتبار و نظرات درباره نام تجاری را در شبکه‌های مختلف بسیار جدی بررسی می‌کنند. از این‌رو کارشناسان صنایع به این موضوع توجه خاصی دارند. برخی از شرکت‌های برجسته در دنیا اخیرا اقدام به برگزاری دوره‌هایی برای پیشرفت در زمینه کسب‌وکار الکترونیکی به صورت رایگان برای کارکنان خود کرده‌اند. مدیران این شرکت‌ها با استفاده از استراتژی‌هایی به کارآفرینان کمک می‌کنند به ارزیابی سازمان‌های خود بپردازند. در واقع مهمترین اصل اجتماعی، علاقه‌مند نگاه داشتن مخاطبان است. بسیاری از کسب‌وکارها سرمایه هنگفتی را صرف کمپین‌های تبلیغاتی می‌کنند. اما نتیجه چندانی عایدشان نمی‌شود، زیرا تاثیر شگرفی را که بازاریابی دهان به دهان بر پیشرفت شرکت‌ها می‌گذارد نادیده می‌گیرند. به یاد داشته باشید نام تجاری شرکت صرفا لوگو، تجربه کاربر یا عناصر طراحی نیست، بلکه نام تجاری نشان‌دهنده ارزش‌های یک سازمان است. از آنجا که داشتن تصویر نام تجاری تاثیرگذار لازمه پیشرفت در کار است، اهمیت دادن به اعتبار آنلاین باید جزو اولویت‌های شرکت قرار گیرد. این یک اصل کل است که باید به بازخوردهای مشتریان گوش داد و برای ارائه تجربه مشتری عالی، به تقویت تولیدات پرداخت. برای ارتقای سطح کسب‌وکار می‌توان از دیدگاه‌های محتوای تولید شده توسط کاربران مانند(بلاگ‌ها، پست‌ها، چت‌ها، ویدئو و فایل‌‌های صوتی) در صفحات استفاده کرد. ابزاری مانند Yotpo این امکان را فراهم می‌سازد تا پس از جمع‌آوری نظرات واقعی مشتریان آنها را در صفحات هدف یا landing page به نمایش بگذارید. فقط نظر واقعی طرفداران را در معرض دید قرار دهید که در غیر این صورت برنامه رشد هم کمکی به موفقیت شما نمی‌کند.

 

3) رفتار مشتریان

درگیر شدن با مشتریان کار بسیر سودمندی است اما کافی نیست. بسیاری از مشتریان بدون ذکر دلیل بی‌علاقگی خود، وب‌سایت شما را ترک می‌کنند. گروهی از بازاریابان براساس تحلیل‌ها و بررسی داده‌های کمی، به برطرف کردن مشکلات موجود می‌پردازند، اما اطلاعات کمی هرگز احساسات مشتریان را نسبت به نام تجاری نشان نخواهد داد. می‌توان با استفاده از نرم‌افزار کوالارو (یک نرم‌افزار مشهور تحت وب که به کاربرانش اجازه می‌دهد بتوانند بازخوردهای مشتریان را جمع‌آوری کنند) یا ابزارهای دیگر نظرسنجی انجام داد و به علت بازدید کم برخی صفحات پی برد. برای به دست آوردن اطلاعات دست‌اول از مشتریان، ابتدا سوالات دقیقی را مطرح کنید. سپس با استفاده از داده‌های کمی و کیفی الگوها را تجزیه و تحلیل کرده و تغییرات بهتری در صفحات موجود ایجاد کنید.

 

4) متقاعد کردن مصرف‌کنندگان به خرید محصولات جدید

پس از اطلاع یافتن از الگوهای رفتاری مشتریان و بهینه‌سازی صفحات خود، زمان آن فرا رسیده روی بهینه‌سازی «سفر مشتری» تمرکز کنید. با این کار اطمینان حاصل می‌کنید بازدیدکنندگان وب‌سایت شما، به سراغ صفحه هدف صحیحی رفته‌اند که اغلب به معنای هدایت منابع مختلف دادوستد ارتباطات به صفحات هدف متفاوت است که هر صفحه پیرامون نیازهای بخش ویژه‌ای از مشتریان طراحی شده است. در حال حاض، عمومیت دادن محتوا، تاثیر به شدت منفی بر کسب‌وکار خواهد گذاشت. به‌منظور اطمینان یافتن از ارائه اطلاعات صحیح از روش درست، خدماتی مانند VWO را برای انجام تست A/ B انجام دهید. اطلاعات به دست آمده از این روش به شما کمک می‌کند علاوه‌بر بهبود تجربه مشتری، تعداد مشتریان را نیز افزایش دهید. با استفاده از ابزار مناسب می‌توان در زمان و دیگر منابع با ارزش صرفه‌جویی کرد و استراتژی‌های مناسبی را به‌کار برد. به یاد داشته باشید که رشد به هیچ وجه مانند تبلیغات پولی (قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب‌سایت‌هایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند و یکی از انواع بازاریابی اینترنتی ه‌شمار می‌آید) نیست که با نتایج فوری همراه باشد. مطمئن باشید که پیشرفت یک فرآیند بلندمدت، مداوم و همیشه در حال تکامل است.

منبع: Entrepreneur

منبع : دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا