تکنولوژی

دستیار گوگل پیغام‌ها را برایتان می‌خواند

از این به بعد دستیار هوشمند گوگل قادر است پیامک‌ها وهمچنین پیغام‌های برنامه‌هایی همچون  Facebook Messenger و Hangout  نیز را برایتان بخواند. فقط کافیست جمله‌هایی مانند “آیا پیغامی دارم؟ یا ” آخرین پیغام را نشانم بده” را بلند به زبان بیاورید تا دستیار گوگل آخرین پیغام‌های دریافتی را برایتان بخواند. دستیار گوگل همچنین قادر است که در برنامه‌های Whatsapp و Facebook Messenger ، SMS و دیگر سرویس‌های چت، پیغام نیر ارسال کند. 

هفته گذشته سیستم عامل اندروید، دستیارهوشمند گوگل را برای کاربران اندرویدی نسخه مارشمالو و نوگت عرضه کرد و این قابلیت در حال حاضر برای گوشی‌های پیکسل، پیکسل اکس ال و دیگر گوشی‌های اندرویدی قابل دسترس است. 

برای اضافه کردن دستیار هوشمند، کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی با نسخه مارشمالو و نوگت باید برنامه گوگل خود را به نسخه 6.13 به روز رسانی کنند و گوشی هوشمندشان باید قابلیت ارائه کیفیت تصویر با رزولوشن 720 یا بالاتر و همچنین 1.5 گیگابایت حافظه خالی داشته باشد.

شرکت گوگل و آمازون بعد از گذشت مدتی بعد معرفی محصولات خود تصمیم گرفتند تا قابلیت‌های اساسی و بنیادی یک گوشی تلفن همراه ساده را نیز به جمع قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته دستیاران هوشمند خود اضافه کنند و ویژگی دریافت و ارسال پیامک نیز در راستای همین هدف اضافه شده است. همچنین طبق گزارش وال استریت ژورنال، گوگل و آمازون تصمیم دارند که قابلیت انجام تماس‌های تلفنی را به اسپیکرهای هوشمند خود مانند گوگل هوم و اکو آمازون نیزاضافه کنند. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا