تکنولوژی

فیلم تبلیغاتی تسلا را شما بسازید

شرکت تسلا یک مسابقه فیلم برای طرفداران خود برگزار کرده است. فیلم برنده این سابقه به عنوان فیلم تبلیغاتی رسمی این شرکت منتشر خواهد شد و همچنین خود برنده نیز می‌تواند در مراسم رونمایی از محصول جدید تسلا شرکت کند.  این مسابقه به نظر بسیار جذاب می‌آید اما قوانین سفت و سختی دارد و از شرکت کنندگان خواسته شده است که قبل از ثبت تقاضای خود خوب فکر کنند و قسمت قوانین مسابقه را به دقت مطالعه کنند.

داستان پشت این مسابقه از این قرار است که در ماه مارس سال گذشته، پدری نامه‌ای به مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک ارسال کرد که مضمون بسیار جالبی داشت: دختر کلاس پنجمی این مرد پیشنهادی مطرح کرده بود که از آنجاییکه شرکت تسلا هیچ فیلم تبلیغاتی ندارد، یک مسابقه فیلم بین طرفداران تسلا برگزار کند و از بین فیلم‌های ارائه شده، بهترین گزینه را انتخاب کند. ایلان ماسک در پُست توییتری خود اعلام کرد که از این ایده خوشش آمده است و قرار است این مسابقه به زودی برگزار شود  و حالا زمان مناسب برگزاری این مسابقه فرا رسیده است. این مسابقه تحت عنوان ” پروژه Loveday ” معرفی شده است و طی آن شرکت‌کنندگان این مسابقه می‌بایست یک ویدیوی تبلیغاتی  90 ثانیه‌ای برای تسلا درست کنند.

این مسابقه قرار است هشتم ماه می برگزار شود و مطابق قوانین این مسابقه، تا این تاریخ شرکت کنندگان باید فیلم خود را همراه با فرم مشخصات آپلود کنند. فیلم ها باید 90 ثانیه یا کمتر باشند، در طی آن به خودروهای شرکت تسلا یا خودروهای خورشیدی و همچنین هدف ” توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در صنعت حمل و نقل” اشاره شود، برای تمام سنین مناسب باشد و شامل هیچ صحنه خشونت‌آمیز و غیراخلاقی نباشد.

بعد از ثبت فیلم، بر اساس رای تیم قضات، فیلم برنده از طریق شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شود. سه فیلم برتر این مسابقه انتخاب می‌شوند و سازندگان آنها برای شرکت در برنامه معرفی محصول بعدی تسلا دعوت خواهند شد و تمام هزینه‌های سفر انها توسط این شرکت پرداخت خواهد شد.

در این مسابقه قانونی وجود دارد که طی آن، تسلا حق استفاده از تمامی فیلم‌های فرستاده شده به این مسابقه را در هر برهه زمانی خواهد داشت حتی اگر آن فیلم برنده نشود. برخی به این قانون اعتراض کردند و عنوان کرده‌اند که تسلا با وضع این قانون سعی دارد تا بدون پرداخت هزینه، از آثار فیلم‌سازان تبلیغاتی استفاده کند که بعدا یک سخنگوی شرکت تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قسمت قوانین این مسابقه به روزرسانی شده و حق استفاده از تمامی فیلم‌های شرکت کننده، صرفا در همین پروژه اعمال خواهد شد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا