تکنولوژی

موتورولا و آمازون برای موتو زد ماژول می‌سازند

برند موتورولا که حالا زیر مجموعه‌ای از شرکت لنوو محسوب می‌شود، روز گذشته در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا، موتو ماژول جدیدی را  معرفی کرد که تجربه استفاده از  Amazon Alexa برای کاربران فراهم می‌کند. کاربر با استفاده از این ماژول می‌تواند از طریق گوشی هوشمند Moto Z خود مستقیما به این دستیار مجازی دسترسی داشته باشد.

موتو ماژول‌ها(Moto Mods) مانند یک سری لوازم جانبی قابل اتصال هستند که همراه با گوشی‌های هوشمند سری زد معرفی شدند و کاربر می‌تواند با استفاده از آنها امکانات جالب و متنوعی را در دسترس داشته باشد. مثلا ماژول پخش موسیقی با کیفیت اسپیکرهای JBL (JBL SoundBoos)، ویژگی زومینگ 10x Hasselblad- و یا پروژکتور مخصوص موبایل. موتو ماژول‌ها به گوشی‌های سری زد این امکان را داده‌اند تا بتوانند مسیری استثنائی را طی کنند و در بین کاربران، بسیار خاص و یونیک باشند.

حالا موتورولا با شراکت با آمازون موفق شد تا با استفاده از این موتو ماژول جدید، تجربه استفاده از دستیار مجازی الکسا را برای کاربران گوشی‌های خود ممکن کند. الکسای شرکت آمازون، درست مانند دیگر دستیاران هوشمند کار می‌کند و قادر است بسیاری از کارهای روزمره کاربران را انجام دهد مانند بررسی آب و هوا، چک کردن اخبار، کنترل ابزار هوشمند داخل خانه، سفارش و خرید محصولات شرکت آمازون و غیره که تنها با اجرای دستورات صوتی کاربر امکان پذیر خواهد شد. قیمت این ماژول هنوز اعلام نشده است اما از آنجا که کاربرد فوق‌العاده‌ای دارد مسلما ارزان نخواهد بود.

شرکت موتورولا همچنین اعلام کرده است که تا آخر امسال، دستیار مجازی الکسا به روی تمامی گوشی‌های این شرکت، به عنوان دستیار اصلی اضافه خواهد شد اما هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت برای گوشی‌های کنونی این شرکت نیز قابل دسترسی خواهد بود یا فقط مختص گوشی‌هایی است که قرار است در آینده معرفی شوند.

دومین موتو ماژولی که در این نمایشگاه معرفی شد، Moto Power Pack بود که قادر است به گوشی‌های سری Z، 50 درصد شارژ باتری بیشتر ارائه دهد و در صورت نیاز گوشی کاربر را به طور خودکار شارژ خواهد کرد. این ماژول قرار است از ماه مارس با قیمت 49 دلار به بازار عرضه شود . ماژول های قبلی در این زمینه Wireless Charger Mod و Turbo Power Mod هستند و این سومین موتو ماژولی است که مربوط به شارژ گوشی‌های هوشمند است.

موتو ماژول بازی جدیدی نیز معرفی شد که قرار است در تابستان عرضه شود که گوشی هوشمند را عملا تبدیل به یک کنسول بازی می‌کند. قیمت این ماژول نیز هنوز اعلام نشده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا