تکنولوژی

کانن سه دوربین M6 ، 77D و T7i عرضه کرد

واقعا شرکت کانن و دیگر شرکتهای سازنده دوربین باید از کسانی مثل Casey Neistat ویدیو بلاگر معروف یوتیوب ( که الان به نام Vlogger شناخته می‌شوند ) تشکر کنند. کسانی مثل او نشان دادند که دوربین‌های DSLR که با رشد دوربین موبایلهای هوشمند در حال از بین رفتن بودند حالا حداقل یک کاربرد خوب یافته‌اند. 

کانن حالا سه دوربین جدید مختص ویدیو بلاگرها عرضه کرده است. EOS M6 ، EOS T7i و EOS77D هر سه برای کسانی که مایلند تنهایی یک ویدیو با دوربین‌شان تهیه کنند ایده‌آل‌اند. 

دوربین‌های مخصوص ویدیو بلاگ چه خصوصیاتی دارند. هیچ چیز خاصی در میان نیست اما واقعیت این است که به عنوان یک تولید کننده ویدیو شما به دوربینی نیاز دارید که صفحه نمایش لمسی و چرخان داشته باشد که هنگام تصویربرداری خودتان را ببینید. همچنین یک سیستم اتوفوکوس سریع برای تنظیم شدن روی چهره و تعدادی دگمه و چرخ‌دنده که تنظیمات دیگری را در اختیارتان می‌گذارد. ( مثل نورسنجی، دمای رنگ، دیافراگم و سرعت شاتر و … ) همچنین این دوربین‌ها قابلیت تعویض لنز را دارند و همین این قابلیت را به آن ها می دهد که کیفیت مطلوب‌تری را نسبت به بهترین موبایل‌های هوشمند (‌که به خاطر محدودیت لنز تصویری عموما تخت ارایه می‌دهند ) تولید کنند. 

دوربین‌های جدید کانن کاربردهای بالا را در خود دارند اما به جز اینها تفاوت‌های دیگری هم دارند. 

Canon EOS M6

بهترین دوربین mirrorless یا بدون آینه دنیا که حالا جایگزین دوربین EOS M5 می‌شود ( که در واقع نسخه کوچکتر EOS 80D )  بود. M5 با حذف viewfinder از صفحه نمایش برای دیدن صحنه بهره می‌برد و قیمت بدنه آن نیز ۳۲۰ دلار بود. حالا در M6 که البته کمی سنگین‌تر شده با یک دوربین با پردازنده  Digic 7 مواجه هستیم. یک دوربین ۲۴.۲ مگاپیکسلی با سنسور از نوع APS-C و قابلیت عکسبرداری مداوم تا ۷ فریم بر ثانیه ،‌ امکان تصویربرداری ویدیوی فول اچی دی ۶۰ فریم بر ثانیه و لرزش گیر ۵ محوره داخل بدنه. همچنین قابلیت اتصال به وای‌فای، NFC و بلوتوث به خاطر اینکه در سال ۲۰۱۷ به سر می‌بریم. 

این دوربین از ماه آوریل ( فروردین ۹۶ ) با قیمت ۷۸۰ دلار برای بدنه و یا ۸۰۰ دلار با لنز

 EF-M 15-45mm/f.3.5-6.3 IS STM و یا با قیمت ۱۲۸۰ دلار با لنز EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM عرضه می‌شود. اگر دلتان برای viewfinder روی این دوربین نیمه‌حرفه‌آی تنگ شده می‌توانید viewfinder الکترونیکی EVF-DC2 با رزولوشن ۲.۳۶ میلیون نقطه را که به طور جداگانه فروخته می‌شود را خریداری کنید. 

Canon EOS 77D و EOS T7i

لطفا تکرار کنید. DSLR نمرده‌است. و باید تاکید کنیم با توجه به دوربین‌هایی که می‌بینیم DSLR به این زودی‌ها هم نخواهد مرد. 

دوربین EOS T7i جایگزینی برای دوربین EOS T6i استکه در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. یک درجه بالاتر از آن دوربین EOS 77D قرار دارد که جایگزین هیچ دوربینی نشده و در کنار 80D قرار خواهد گرفت. 

هر دو دوربین به طور مجازی دارای امکانات مشابه هستند شامل سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی CMOS APS-C و پردازنده  DIGIC 7 و ایزو یا حساسیت ISO 100-25600 ، دارا بودن ۴۵ نقطه برای سیستم اتوفوکوس ، سیستم تشخیص چهره Dual Pixel CMOS AF ، لرزش‌گیر الکترونیکی برای تصاویر ویدیویی، ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم یا ۶۰ فریم بر ثانیه ، تصاویر ویدیویی با کیفیت HDR و رزولوشن 1080p ، تایم‌لپس و بالاخره ۶ فریم بر ثانیه عکسبرداری مداوم. 

هر دو دوربین همچنین صفحه نمایش ۳ اینچ لمسی چرخشی دارند همچنین به وای‌فای ، NFC و بلوتوث هم مجهزند.

قیمت دوربین EOS 77D برای بدنه ۹۰۰ دلار و با لنز 18-55 هزارو پنجاه دلار و با لنز 18-135 هزارو پانصد دلار است. قیمت T7i هم ۷۵۰ دلار بدنه و ۹۰۰ دلار همراه با لنز 18-55 و ۱۳۰۰ دلار با لنز EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM

برای بسیاری از افراد T7i کفایت می‌کند اما اگر مایل به داشتن بدنه مقاوم‌تر و برخی امکانات دیگر مثل تصویربرداری بدون رفلکس نور هستید 77D گزینه خوبی است. هر دودوربین از فروردین ۹۶ در بازار خواهند بود. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا