تکنولوژی

زرادخانه دوربین‌های کانن در المپیک ریو

المپیک را تصویرها نگاه می‌دارند و بی سبب نیست که برندهای تولید کننده دوربین برنامه ریزی مفصل وسنگینی برای حضور در چنین رویدادهایی دارند. 

شرکت کانن تصاویری را از انبار دوربین‌ها و لنزهای خود در المپیک ریو را منتشر کرده که دیدن این تعداد لنز و دوربین گران قیمت و خاص این شرکت در یک اتاق خیره کننده است. 

کانن بیش از ۱۵۰۰ دوربین و ۹۵۰ بدنه از بهترین محصولات خود را به المپیک ریو ارسال کرده است. 

عکاسی با این دوربین‌ها به گروهی از عکاسان حرفه‌ای شرکت کانن (CPS) سپرده شده است. 

آنچه باعث می‌شود برندهایی چون کانن چنین سرمایه‌گذاری عظیمی روی پوشش تصویری این مسابقات بکنند قطعا رقابت نزدیکی است که در ثبت بهترین تصاویر از رویدادی چون المپیک در جریان قراردارد. بر خلاف دوره‌های قبل حالا حتی دوربین‌های موبایل و دوربین‌های کامپکت هم به رقبای عکاسی حرفه‌ای اضافه شده‌اند به همین دلیل برندهایی چون کانن از تمام ظرفیت و پتانسیل خود برای به رخ کشیدن قدرت دوربین‌های حرفه‌ای خود استفاده می‌کنند. 

 

آمادگی Getty Images برای المپیک

آنچه در بالا آمد  تازه آن چیزی است که خود کانن برای عکاسی از این مسابقات در نظر گرفته و برای رویدادهایی اینچنین بسیاری از عکاسان حرفه‌ای، رسانه‌ها و آژانس‌های عکس هم جداگانه در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند و تجهیزات خود را به آن می‌آورند. حدود ده روز قبل آژانس عکس گتی ایمیج چند تصویر از تجهیزات عکاسی این آژانس برای پوشش تصویری المپیک ریو را منتشر کرد. تصاویری که در آن تعداد قابل توجهی لنز و دوربین کانن دیده می‌شد. 

به گفته یکی از مسوولان گتی ایمیج این آژانس می‌خواهد ۱.۵ میلیون قطعه عکس از این رویداد بگیرد و تصاویر رقابت‌ها و مدال‌های مهم را در کمتر از ۱۲۰ ثانیه در اختیار مشترکان خود می‌گذارد. 

هر عکاس گتی ایمیج کوله پشتی و تجهیزات عکاسی معادل ۵۰ پوند ( ۲۲ کیلوگرم ) حمل می‌کند که شامل یک دوربین ۳۶۰ درجه، چهاربدنه  و  لنزهای زیر است : 

 16-35mm f/2.8

  24-70mm f/2.8

 70-200mm f/2.8

  300mm f/2.8

همچنین لنزهای اضافه ۴۰۰ و ۵۰۰ میلی‌متری به همراه دو ست فلش، یک لپ‌تاپ و لباس از دیگر تجهیزات هر عکاس در این مسابقات خواهد بود.

تقریبا کل آنچه هر عکاس با خود حمل میکند در تصویر زیر آمده است  

این مقدار تجهیزات ارزشی برابر با ۴۲ هزارو ۲۸۹ دلار دارد . گتی ایمیج همچنین یک دوربین ۳۶۰ درجه و ۲۰ دوربین روبوتیک زیر آبی نیز برای رویدادهای این المپیک در نظر گرفته است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا