تکنولوژی

با کورتانا به قول خود عمل کنید

در دنیای پر مشغله امروزی بسیاری از ما در طی روز قول و قرارهایی می گذاریم که در شلوغی روزمره از یاد می‌روند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که نمی‌توانید قول‌های خود را به خاطر بسپارید و به آنها عمل کنید، از این قابلیت جدید کورتانا استفاده کنید.

احتمالا با دستیار دیجیتالی ویندوز 10 یعنی کورتانا آشنا شده‌اید و از قابلیت Reminder یا “یادآوری” آن استفاده کرده‌اید، حالا Cortana برای خوش‌قول ماندن شما روش جدید در پیش گرفته است تا مطمئن شود چیزی را فراموش نخواهید کرد.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که دستیار هوشمند ویندوز 10 با اسکن ایمیل‌های کاربر می‌تواند قول و قرار‌هایی که کاربر به دیگران داده است را پیدا کند و زمان آن را به وی یادآوری کند. برای اجرای این قابلیت که Suggested Reminders”” یا ” یادآوری‌های پیشنهادی” نام دارد، کورتانا از تکنولوژی یادگیری ماشینی (Machine Learning) استفاده می‌کند و زمان سررسید ایمیل‌های حاوی تاریخ و ساعت را به کاربر یادآوری می‌کند.

در حال حاضر قابلیت “تحلیل ایمیل‌ها” دستیار هوشمند کورتانا در سیستم عامل ویندوز 10 عرضه شده و تا چند هفته دیگر برای IOS و اندروید نیز ارائه می‌شود. این قابلیت فعلا فقط از طریق Outlook.com یا Office 365 school قابل استفاده است و به گفته مسئولان مایکروسافت، به زودی از طریق دیگر سرویس‌های ایمیل نیز قابل دسترسی خواهد بود.

برای استفاده از قابلیت “یادآورهای پیشنهادی”، کورتانا را به سرویس Outlook.com یا اکانت  Office 365 خود متصل کنید. برای انجام این کار برنامه اصلی کورتانا را باز کرده و به روی Notebook View کلیک کنید. از همین جا گزینه Connected Services و بعد ایمیل اکانت مورد نظر خود را انتخاب کنید. از این به بعد کورتانا هر قول و قراری که در ایمیل خود با دیگران رد و بدل کنید را قبل از فرا رسیدن آن به شما یادآوری می‌کند. این یادآورها در صفحه اصلی کورتاناHome View)) و یا Action Center نمایش داده می‌شود.

مطلب مرتبط: 5 پیش‌بینی از آینده دستیارهای صوتی

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا