تکنولوژی

واعظی: کاهش مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی در کشور

وزیر ارتباطات، شبکه ملی اطلاعات را بستری پاک و امن برای رفع نیازهای مردم در داخل کشور با قیمت ارزان برشمرد و گفت: در سه سال گذشته میزان مراجعه به سایتهای غیراخلاقی کاهش یافته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات دیگر حرف و تبلیغ نیست اظهار داشت: این شبکه حرف نیست بلکه اقدام و عمل است و در روزهای گذشته و در تمام مراسم بخش خصوصی و دانشگاهی در این زمینه گزارش ارائه دادند و به این موضوع اذعان کردند که اقبال مردم به افزایش استفاده از محتوای داخل و ترافیک داخلی نشان دهنده این واقعیت است.

وی با تاکید براینکه وزارت ارتباطات از ابتدا علاقه مند به کار و عمل بوده است و قضاوت را به مردم می سپارد، هدف از ایجاد این شبکه را ایجاد بستری پاک و امن برای رفع نیازهای مردم در داخل کشور با قیمت ارزان برشمرد.

واعظی تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات دریافتی در سه سال گذشته به سرعت میزان مراجعه به سایتهای غیر اخلاقی کاهش یافته و معتقدیم باید این میزان از اینهم کمتر شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در توسعه تلفن همراه به نسل های ۳ و ۴ نیز همچون شبکه ملی اطلاعات رفع نیاز کاربران مدنظر بوده است، گفت: امروزه تلفن همراه کاربرد دیگری یافته است. به همین دلیل کارهای مقدماتی در زمینه دولت همراه شروع شده و به خوبی پیش می رود. به نحوی که با رونمایی از فاز نخست دولت الکترونیک در آینده نزدیک به دنبال ایجاد دولت همراه هستیم تا تمام خدمات دولت الکترونیک را روی تلفن همراه برای هموطنان ارائه کنیم.

وی با اشاره به حرکت دنیا به سمت اینترنت اشیاء و با بیان اینکه اینترنت اشیا تحول عظیمی به وجود خواهد آورد و بخش قابل توجهی از زندگی انسان را هوشمند خواهد کرد، اظهار داشت: همچنان که ایرانسل روی این موضوع کار کرده و پروژه ارائه داده است باید سرمایه گذاری روی اینترنت اشیا افزایش یابد و اپراتورها با شبکه گسترده ای که در سراسر کشور دارند وارد مقدمات کار آن شوند.

واعظی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این اپراتور در زمینه توسعه نسل جدید اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE ) در ۱۳۲ شهر کشور گفت: این پروژه بخشی از نگرانی ما در زمینه دسترسی در شبکه ملی اطلاعات را برطرف کرده است.

وزیر ارتباطات، ارائه نسل ۴ و بالاتر در ۳۵۰ شهر کشور را نیز گام بسیار مهمی برشمرد و گفت: افزایش استفاده از دیتا در ماههای اخیر پس از رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، نشان دهنده آمادگی ملت در استفاده از خدمات ارائه شده است و از این رو باید سریعتر کار کنیم.

وی با تاکید بر همکاری با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ادامه داد: توصیه می شود تمام شرکت های بزرگ به در این زمینه فعالیت کنند و به جای اینکه همه کارها را خودشان انجام دهند به برون سپاری و استفاده از شرکت های خصوصی بپردازند که هم به اشتغال جوانان کمک می کند و هم برای خود شرکت صرفه اقتصادی به همراه دارد.

واعظی با اشاره به توسعه بازار ICT در کشور و بیان اینکه ارزش این بازار در ابتدای دولت یازدهم بین ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان بود خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بازار به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و با توجه به جمعیت و اقبال مردمی و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این زمینه باید برای رسیدن به بازار ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی تلاش کرد.

وی افزایش استفاده از دیتا را موجب گسترش بازار ICT دانست و گفت: هرچه این بازار توسعه یابد، اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه که اولویت دولت نیز به شمار می رود، افزایش می یابد و در نتیجه جوانان می توانند با حضور در کشور درآمد خوبی کسب کنند.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا