تکنولوژی

چرا سوپرمارکت جدیدآمازون فقط 3 کارمند دارد؟

در ماه دسامبر  سال گذشته، آمازون طرح سوپر مارکت مجازی خود را تحت عنوان Amazon Go ارایه داد. این سوپرمارکت بدون داشتن صندوق کار می‌کند و به این شکل کار می‌کند که شما می‌توانید وارد آن شوید جنس مورد نظر را بردارید و بدون هیچ مشکلی از آن خارج شوید. هزینه جنس خریداری شده به طور خودکار از حساب آمازون شما کسر می‌شود. 

این سوپر مارکت نیاز به هیج ثبت نامی ندارد و کاربر برای استفاده از تجربه خرید از این سوپر مارکت مجازی فقط باید برنامه مخصوص آن را دانلود کند. این سوپر مارکت قرار است تا چند وقت دیگر در شهر سیاتل آمریکا به طور آزمایشی شروع به کار کند. 

فروشگاه بدون صندوق آمازون چگونه کار می‌کند؟

آمازون از حالا فکر بزرگ کردن این سوپر مارکت مجازی است. طبق گزارش New York Post ، آمازون مغازه‌ای دو طبقه مابین 10 هزار تا 40 هزار فوت مربع را در نظر دارد و معتقد است که یک فروشگاه بزرگ، می‌تواند بیش از 4000 محصول عرضه کند. اما برخلاف سوپر مارکت‌های معمولی که باید تعداد زیادی کارمند داشته باشد، سوپر مارکت آمازون تنها با 3 کارمند ( و حداکثر 10 کارمند در هر شیفت) اداره خواهد شد. 

آمازون با استفاده از تکنولوژی اتوماسیون و ربات‌ها ، قادر است با چنین رقم کمی از کارمندان، این سوپر مارکت را اداره کند. آمازون ثابت کرده که زیاد از صف بستن مشتریان برای پرداخت هزینه خرید خوشش نمی‌آید. Amazon Go نیز با هدف اتوماتیک کردن کل تجربه خرید از سوپر مارکت ایجاد شده است.

رابطه آمازون با ربات‌ها بسیار خوب است. 

گزارش New York Post توضیح می‌دهد که تنها چند نیروی انسانی برای پر کردن قفسه‌ها و ثبت نام مشتریان  در زیرمجموعه آمازون AmazonFresh  کافی است. وظیفه این افراد مدیریت سفارش‌ها و آماده سازی سفارش‌ها برای ارسال با ربات‌هاست. طبق این گزارش در شلوغ ترین ساعات و روزها نیز، حداکثر 10 کارمند می‌توانند تمام این کارها را مدیریت کنند.

 برای مشتریانی که از ایستادن در صف سوپر مارکت‌ها متنفر هستند، این تجربه می‌تواند بسیار هیجان انگیز و مطلوب باشد ولی از طرف دیگر اگر ثابت شود اجرای این شیوه در یک سوپر مارکت مجازی کارآمد است، می‌تواند شغل کارمندان شاغل در این حرفه را به خطر بیندازد زیرا معمولا هرکجا که آمازون در آن موفق شود، دیگر شرکت‌ها نیز جا پای آن می گذارند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا