تکنولوژی

اجرای آزمایشی تبلیغات روی Messenger فیس بوک

از امروز شاهد تبلیغات در برنامه Messenger مخصوص موبایل فیس بوک خواهیم بود. این شرکت اعلام کرده که قرار است بنرهای  تبلیغاتی را به گفته خودش به صورت “آزمایشی ” در کشورهایی همچون استرالیا و تایلند راه اندازی کند. کطبق گفته این شرکت ، در داخل  صفحه اصلی Messenger ،  مکانی برای تبلیغ برای صاحبان کسب و کارهای مختلف اختصاص داده شده که شامل یک تصویر به همراه متن و یک لینک خواهد بود. به گفته فیس بوک این تبلیغات زیر قسمت  ” آخرین گفتگوها” نمایش داده می‌شود.

در حال حاضر این تبلیغات، قسمت زیادی از صفحه برنامه را به خود اختصاص داده که شاید برای خیلی از کاربران برنامه Messenger چندان خوشایند نباشد. مدیر بخش محصولات فیس بوک، Eddie Zhang در پستی در مورد این تبلیغات بیشتر توضیح می‌دهد:”صاحبان مشاغل ،مدت‌هاست برای تبلیغات در برنامه Messenger  به ما مراجعه کرده‌اند و هیجان خود را از دسترسی به بازار بالغوه کاربران این برنامه نشان دادند.”

در اینکه صاحبان مشاغل از این قابلیت جدید هیجان زده هستند شکی نیست، اما آیا کاربران هم به همین اندازه راضی هستند؟

در حال حاضر فیس بوک برای صاحبان مشاغل، روش‌های تبلیغات دیگری نیز از طریق Messenger عرضه کرده است. مثلا در News Feed نیز تبلیغات ارائه می‌شود و با کلیلک کاربر صفحه گفتگو Sponsored Messages با آنها باز خواهد شد.

تا امروز، بیش از یک میلیارد کاربر به طور ماهانه از برنامه Messenger استفاده می‌کنند و شرکت فیس بوک اعلام کرده است که کاربران هر ماهه بیش از 1 میلیارد پیغام از طریق این برنامه به برندهای مختلف ارسال می‌کنند که طیق گفته فیس بوک ، از همین آمار می‌توان استنباط کرد که کاربران Messenger از دیدن تبلیغات در این برنامه ناراضی نیستند.

اما حقیقت این است که ، دلیل اصلی اینکه کاربران ترجیح می‌دهند از طریق Messenger با شرکت‌های تجاری ارتباط برقرار کنند این است که استفاده از این برنامه به مراتب راحت‌تر از دیگر برنامه‌هاست و صرفا  نشان دهنده این نیست که کاربران از تبلیغات دائمی روی صفحه مسنجر خود رضایت کامل دارند.

چیزی که مشخص است این است که این ویژگی فعلا به حالت آزمایشی راه اندازی شده و ممکن است بعد از دریافت بازخورد کاربران این برنامه، فیس بوک روی ارائه دائمی آن بیشتر فکر کند. به علاوه شرکت فیس بوک همچنین اعلام کرده است که کاربران می‌توانند از طریق منوی Dropdown ، یک تبلیغ ناخواسته را گزارش دهند یا به طور کل پنهان کنند.

مدت‌ها بود که شایعه شده بود فیس بوک قصد دارد با تعبیه تبلیغات داخل برنامه Messenger ، درآمد زایی کند و حتی ایده باز شدن صفحات گفتگوبا کاربران نیز منتشر شده بود( که بعدا مشخص شد نام آن Sponsored Messages است). اما تجربه ثابت کرده است که استفاده از اینگونه تبلیغات معمولا برای کاربران مزاحمت ایجاد می‌کند و احتمال کلیک به روی چنین پیغام‌های تبلیغاتی کم است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا