تکنولوژی

instant app آماده اجرای آزمایشی

Instant app یکی از جالبترین‌ اخباری بود که پارسال توسط گوگل در جریان کنفرانس I/O منتشر شد و حالا این ویژگی در حال ورود به دنیای کاربران است. دیروز گوگل اعلام کرد که درحال اجرای طرح آزمایشی محدود instant app برای تعدادی از دستگاه‌های اندرویدی است. این تکنولوژی قادر است به نوعی یک اپلیکیشن را بدون نیازکاربران به نصب آن لود کند.

این ویژگی امکانی به شما می‌دهد که دیگر نیاز نیست اپلیکیشن‌هایی که از آنها کمتر استفاده دارید را نصب کنید. برای مثال زمانی که می‌خواهید انتقال وجه انجام دهید وارد اپلیکیشن می‌شوید، اما این کار را همیشه انجام نمی‌دهید و در زمانی که به آن نیاز ندارید همچنان اپلیکیشن از فضای دستگاه شما استفاده می‌کند. با این امکان جدید فقط زمانی که به اپلیکیشن را نیاز دارید برای شما لود می‌شود و پس از انجام کار بسته می‌شود بدون اینکه نصب شده باشد.

BuzzFeed، Periscope، Viki وWish هم نمونه‌ای از تعداد بیشماری از اپلیکیشن‌هایی هستند که در طرح آزمایشی حضور دارند و گوگل اعلام کرده با دریافت نظرات و بازخوردهای کاربران قادر است این تجربه جدید را پیشرفت و توسعه بیشتری ببخشد.

گوگل اعلام کرده که توسعه دهندگان علاقه‌مند ملزم هستند تا نرم‌افزارهای خود را با اپلیکیشن‌های Instant به روز رسانی کنند سپس آن را به شکلی تطبیق دهند که بتوان یک بخش کوچک را دانلود کرد و به اجرا درآورد. در حال حاضر نرم‌افزار توسعه SDK برای چنین آپدیتی موجود نیست اما گوگل اشاراتی به اقداماتی اولیه که بایستی اجرا شوند داشته است که برای شروع، توسعه دهندگان بایستی اپلیکیشن‌ها را سبک‌تر کرده و همچنین موقعیت‌یابی بر پایه URL را نیز پشتیبانی کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا