تکنولوژی

پیش‌بینی فروش 40 میلیون کنسول سوئیچ نینتندو

شرکت نینتندو، پیش از این عنوان کرده بود که تا سوم ماه مارس سال جاری میلادی، 2 میلیون دستگاه از کنسول سوئیچ را به طور جهانی عرضه خواهد کرد اما هیچ‌گونه پیش‌بینی درباره میزان فروش این کنسول بازی هیبریدی نکرد.

حالا شرکت تحقیقاتی DFC Intelligence گزارشی منتشر کرده که طی آن میزان فروش این کنسول بازی را  پیش بینی کرده است. طبق حدس‌و گمان‌ها و پیش‌بینی‌های این شرکت، این کنسول بازی تجربه موفقی در بازار خواهد داشت.

شرکت DFC Intelligence پیش‌بینی کرده است که کنسول بازی سوئیچ نینتندو تا پایان سال 2020، حدود 40 میلیون دستگاه از این محصول را به فروش خواهد رساند که این رقم تقریبا 3 برابر میزان فروش کنسول Wii U در چهار سال نخست پس از معرفی‌اش است.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشرشده توسط شرکت نینتندو، تاکنون فقط 13 میلیون و 360 هزار دستگاه کنسول Wii U و 100 میلیون دستگاه Wii  به فروش رفته است. البته شرکت DFC عنوان کرده است که میزان فروش کلی کنسول سوئیچ نینتندو تحت تاثیر این موضوع است که تعدا کمی کنسول‌های هیبریدی در اختیار عرضه‌کنندگان این صنف قرار خواهد گرفت.

درست چند روز پس از آغاز پیش‌فروش کنسول سوئیچ نینتندو در آمریکا، عرضه‌کنند‌گانی همچون GameStop اعلام کردند که کنسول‌های هیبریدی این مدل محدود است و در حال حاضر تمام شده است. متعاقبا گیمر‌ها به دیگر سایت‌هایی چون آمازون، Best Buy، Target  و Wallmart روی آوردند که بازهم با نبود موجودی این دستگاه برای پیش‌خرید مواجه شدند.

پیش بینی شرکت DFC در مورد فروش  40میلیون دستگاه تا سال 2020  با حتیاط زیاد منتشر شده است. مدیر DFC  اعلام کرده است از آنجا که این کنسول با محدودیت عرضه می‌شود ، ممکن است این رقم تغییراتی نیز داشه باشد.

با این حال، دیگر سازندگان بازی‌های ویدئویی نیز با نظریه برتری سوئیچ نینتندو درمقایسه با کنسول Wii U موافق هستند. در نظرسنجی انجام‌شده بین 4500 طراح حرفه‌ای بازی‌های ویدئویی ، 50 درصد این افراد معتقد بودند که سوئیچ نینتندو فروش بهتری درمقایسه با Wii U خواهد داشت و 19 درصد عنوان کردند که تغییر سبک کنسول‌های بازی از Tabletob (ثابت) به کنسول‌های بازی قابل حمل، برای مشتریان رضایت‌بخش خواهد بود.

کنسول بازی PlayStation 4 سونی نیز در نوامبر 2013 معرفی شد و فقط در ماه می 2016، تعداد 40 میلیون دستگاه فروخت. Xbox One مایکروسافت نیز در نوامبر 2016 معرفی شد ولی تا کنون فقط 26 میلیون دستگاه فروش داشته است.

 

مطلب مرتبط: 

کنسول نینتندو سوئیچ Region Lock ندارد

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا