تکنولوژی

700 نفر از کارکنان مایکروسافت تعدیل می‌شوند

مایکروسافت قرار است سری جدید تعدیل نیروی کارکنان خود را هفته آینده اجرا کند. این شرکت 26 ژانویه، گزارش درآمد 4 ماهه خود را اعلام خواهد کرد و احتمال می‌رود که هم‌زمان با اعلام  این گزارش، 700 کارمند تعدیل  شوند.

این رقم، نسبت به تعداد کل کارکنان مایکروسافت که 113 هزار نفر هستند، رقم بزرگی است. مایکروسافت پیش از این هنگام اعلام گزارش سالیانه خود در ماه ژوئن 2016، اعلام کرده بود که قصد دارد 2850 نفر از کارمندان خود را تعدیل کند و ادعا کرد که تا ژوئن 2017 این تعدیل نیرو تکمیل خواهد شد.

طبق گفته یک منبع مرتبط با این شرکت، این تعدیل نیرو مربوط به یک عنوان شغلی و در یک کشور خاص نیست و در همه شعبه‌های این شرکت در سرتاسر دنیا اعمال خواهد شد. به گفته او، این تعدیل شامل بخش‌های مختلف از جمله قسمت فروش و بازاریابی، نیروی انسانی، مهندسی و حسابداری و غیره خواهد بود.

ظاهرا این تعدیل نیرو ربطی به کاهش هزینه‌های شرکت ندارد و صرفا با هدف به‌روزرسانی مهارت‌های بخش‌های مختلف این شرکت است. همچنین این اقدام تاثیری در تعداد کارمندان کارآمد شرکت مایکروسافت نخواهد داشت. این شرکت همواره در حال استخدام نیروی جدید است و در حال حاضر بیش از 1600 جایگاه شغلی خالی در این شرکت وجود دارد.

شرکت مایکروسات بعد از انتخاب Satya Nadella به عنوان مدیر عامل، چند دوره تعدیل نیرو را تجربه کرد. سال گذشته بیش از 7400 عنوان شغلی در این شرکت تعدیل شدند اما بزرگ‌ترین اقدام در این حوزه در تاریخچه مایکروسافت در سال 2014 انجام شد که طی آن 18هزار نفر تعدیل شدند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا