تکنولوژی

پتنت منتشر شده از گوشی تاشو مایکروسافت

شاید مایکروسافت در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند زیاد فعال نباشد ،اما طبق شایعات قرار است به زودی یک گوشی سرفیس اختصاصی معرفی کند. هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد این گوشی را در آینده نزدیک عرضه کند یا خیر، اما مطابق اطلاعاتی که تا کنون درز پیدا کرده، احتمال اینکه این گوشی هوشمند ، تاشو ( Foldable ) باشد زیاد است- شبیه آن دسته از دستگا‌ه‌هایی که تبدیل به تبلت‌های ویندوز می‌شود.

سامسونگ، اپل و دیگر شرکت‌ها نیزتحقیقات فراوانی در زمینه تکنولوژی گوشی‌های هوشمند تاشو انجام داده‌اند و مایکروسافت نیز مانند رقیبانش، اسناد و مدارک مربوط به این تحقیقات را رو کرده است.

پتنت USPTO  شماره  9.541.962 ، یک دستگاه رایانه همراه را نشان می‌دهد که طراحی قابل انعطافی دارد وتصاویر محصول احتمالی آینده مایکروسافت را نشان می‌دهد. طبق این طرح‌ها، کاربر به راحتی می‌تواند با باز کردن قطعات این دستگاه، آن را به تبلت تبدیل کند و یا با خم کردن و سوار کردن قطعات روی هم، از آن به عنوان یک گوشی هوشمند استفاده کند.

طبق گزارش جدید منتشر شده، سامسونگ هم قرار است محصول مشابه با طرح مایکروسافت تولید کند. شرکت ال جی نیز طبق شایعات از این تکنولوژی در تولید محصولات جدید استفاده خواهد کرد. حتی شرکت ال جی شاید آن قدر در این زمینه حرفه‌ای عمل کند،که برای دیگر رقبایش نیز صفحه تاشو تامین کند.

پتنت مایکروسافت دارای 2 لولا و 3 قسمت تاشو است. طبق این تصاویر منتشر شده، این شرکت حتی اندازه هر قسمت را به صورت جداگانه منتشر کرده است.

پتنت منتشر شده، به طور قطع نمی‌تواند ساخت چنین محصولی را توسط مایکروسافت تضمین کند. اما بر اساس گزارش‌The Verge ، اطلاعات Surface Studio در این باره قبلا به بیرون درز پیدا کرده که شانس تولید چنین محصولی را بالا می‌داند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا