تکنولوژی

نگاهی از نزدیک‌تر به هدفون سرفیس

در دنیای تکنولوژی، یک مبحث همیشه جزو داغ‌ترین‌ها محسوب می‌شود: محصول بعدی چیست؟

طی سال جاری به همه فعالان وعلاقه‌مندان دنیای تکنولوژی ثابت شد که موج بعدی تغییر در این صنعت، قرار نیست اتوموبیل‌های ‌الکتریکی پیشرفته‌تر یا دوربین‌های هیبریدی فول-فریم حرفه‌ای‌تر باشد و احتمالا باید منتظر حضور و ارتقای محصولاتی پیش افتاده‌ باشیم. هدفون‌های امروزی، تغیرات زیادی نسبت به نسل‌های ماقبل خود نداشته‌اند و حالا مایکروسافت  با معرفی هدفون‌های سرفیس، این محصول را وارد فاز جدیدی کرده است.

البته در بخش ظاهری و فیزیکی نباید منتظر تغییر زیادی باشیم و هدفون‌های سرفیس احتمالا تفاوت زیادی با مدل‌های تیپیکال امروزی نخواهند داشت. هدفون‌های سرفیس با بلوتوث 4.2 کار می‌کنند، قابلیت حذف نویزهای اضافی را دارند، با USB-C شارژ شدهو می‌توانند تا 15 ساعت کار کنند. مایکروسافت همچنین یک لوگوی ویندوز نیز روی آن طراحی کرده و این هدفون‌ها 13 مرحله مختلف برای حذف نویزهای اضافی محیط اطراف را دارند. تنها قابلیت استثنائی این هدفون‌ها، وجود دستیار هوشمند کورتانا روی آنهاست.

دستیار هوشمند مایکروسافت قرار است از طریق هدفون‌های آینده این شرکت، نقش منحصر به فرد جدیدی را ایفا کند.  شرکت‌های بزرگی مانند اپل و گوگل نیز همین حالا هدفون‌های مجهز به دستیار هوشمند اختصاصی خود را عرضه کرده‌اند و حالا نوبت مایکروسافت است که در این عرضه رقابت، خود را کمی جلوتر بیندازد. از آنجاییکه شرکت‌های سازنده قطعات دیجیتالی مانند کوالکلم وCypress ، تلفیق تکنولوژی دستیار هوشمند با محصولات دیجیتالی را راحت‌تر کرده‌اند، سازنده‌های محصولات جانبی دیجیتالی از جمله هدفون‌ها نیز از این پیشرفت، خیلی زود استقبال کردند.

شاید بسیاری بر این باور باشند که هدفون‌ها، بعد از گوشی‌های هوشمند یکی از اساسی‌ترین گجت‌های امروزی به شمار می‌روند. گوگل شرکتی بود که با معرفی Pixel Buds، اولین قدم‌ها را برای هوشمند سازی نسل جدید هدفون‌ها برداشت. این هدفون‌ها البته بسیار سنگین و محدود به گوشی‌های هوشمند پیکسل بوده و به علاوه برای استفاده از آنها باید برنامه Google Translate روی گوشی نصب می‌بود. اما ایده این محصول خیلی زود اصلاح و ارتقا یافت و از طرف شرکت‌های بزرگ تکنولوژیک با استقبال روبرو شد. در خارج از آمریکا نیز این محصول مورد توجه دیگر شرکت‌های سازنده تکنولوژیک قرار گرفت. شرکت Audeze  اخیرا هدفون‌های بلوتوث مخصوص گیمینگ خود را معرفی کرده که The Mobius نام دارد. هدفون‌های The Mobius قادر است صداها را به صورتی مدیریت کند که حتی با حرکت شخص بازیکن نیز، صدا به صورت ثابت و از نقطه‌ای ثابت به گوش وی می‌رسد. شرکت فرانسوی Debussy Audio نیز قرار است هدفون‌هایی عرضه کند که مجهز به 4G، وای‌فای و قابلیت‌های ابتدایی گوشی‌های هوشمند است. با شروع موج جدید تحول در این صنعت، ایده هدفون‌هایی که می‌توانند بدون نیاز به گوشی همراه یا دیگر ابزارهای پخش کننده دیجیتالی، موسیقی پخش کند، دیگر یک فانتزی نیست و از آنجاییکه با استقبال زیادی نیز روبرو شده، شرکت‌های بزرگی مانند اپل و گوگل را نیز به خود مشغول داشته است.

مایکروسافت حالا با معرفی هدفون‌های سرفیس خود، می‌تواند عقب افتادن خود در دنیای لوازم جانبی دیجیتالی را تا حدودی جبران کند، هدفون‌های جدید این شرکت با تلفیق با کورتانا و اسکایپ هوشمند، می‌توانند به عنوان زیرشاخه‌هایی توسعه یافته از ویندوز 10 تبدیل شناخته شده و محصولات مرتبط به این سیستم عامل را متمایزتر کنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا