تکنولوژی

تسلا جان سرنشینان را نجات داد

طبق تحقیق اخیر توسط American Lung Association (انجمن ریه آمریکا) خودروهای الکتریکی هر ساله با کم کردن حجم آلودگی هوا، جان هزاران نفر را نجات می‌دهند. اما خودروهای الکتریکی، پتانسیل‌های امنیتی بالایی دارند و به شیوه‌های دیگر نیز امنیت سرنشینان خود را تضمین می‌کنند که کمتر شناخته شده است.

صاحب نظران قبلا در مورد مفید بودن نداشتن موتور در جلوی خودروها در هنگام تصادفات سنگین صحبت کرده بودند اما در تصادف هولناک شب گذشته خودروی تسلا مدل S در Virginia، این نظریه را به صورت کاملا عملی اثبات کرد.

راننده خودرو تسلا مدل S P85D، که ترجیح داد نامش فاش نشود، شب گذشته در جاده‌ای در خارج از شهر نزدیک Quantico از مسیر اصلی منحرف شد و به شدت با درخت کنار جاده برخورد کرد. این شخص مطمئن نیست که دقیقا با چه سرعتی به درخت برخورد کرده است اما ظاهرا سرعت خودرو حدوداً 70 تا 100 کیلومتر بوده است.

از آنجایی که اندازه درخت بسیار بزرگ بوده است، اینگونه تصادفات معمولا مرگ‌بار است اما قسمت جلویی خودروی مدل S این شخص، شدت ضربه را کاملا مهار کرد. راننده بعد از تصادف در کمال صحت و سلامت از خودرو پیاده شد و با شرکت بیمه خود تماس گرفت! صورت وی تنها چند خراش سطحی برداشت و چند کبودی نیز روی سینهاش ایجاد شد ولی کاملا هوشیار و سالم بود.

وی در مصاحبه عنوان کرد: “اگر من سوار هر اتوموبیل دیگری بودم، این تصادف قطعا مرا کشته بود. زیر کاپوت خودرو تسلا، تقریبا هیچ دستگاه و یا قطعه سنگینی وجود ندارد وگرنه بر اثر این ضربه قطعا به داخل کابین سرنشین هل داده میشد. شرکت تسلا واقعا در زمینه امنیت خودروهایش سنگ تمام گذاشته است”.

در قسمت جلوی خودرو تسلا مدل اس، محل ضربه گیری تعبیه شده است و از آنجایی که خودروهای الکتریکی موتور بزرگ  خودروهای بنزینی را ندارند، هنگام تصادف شدت ضربه‌های وارده را به خود می‌گیرد و کاملا مهار می‌کنند.

این راننده در ادامه عنوان کرد که هرگز خودروی دیگری به جز خودروهای شرکت تسلا سوار نخواهد شد و همین حالا نیز می‌خواهد خودروی بعدی خود را سفارش دهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا