تکنولوژی

کنسول نینتندو سوئیچ Region Lock ندارد

شرکت Nintendo به تازگی در خبری غیرمنتظره اعلام کرد که محصول بعدی این شرکت، Nintendo Switch بدون قفل منطقه‌ای (Region Lock) عرضه می‌شود. کنسول‌هایی که قفل منطقه‌ای برای آنها تعبیه شده است، فقط بازی‌های منتشر شده در منطقه‌ای به خصوص را پشتیابنی می‌کنند. مثلا American Nintendo 3DS فقط بازی‌های منتشر شده در منطقه آمریکا را اجرا می‌کند و یا Japanese Nintendo 3DS، بازی‌های منتشر شده در ژاپن را پشتیبانی می‌کند. قفل منطقه‌ای فقط مختص کنسول‌های بازی نیست. بسیاری از دستگاه‌های پخش کننده DVD و Blue-ray نیز از طریق قفل منطقه‌ای، محدود می‌شوند. حتی برخی موبایل‌ها هم به این شکل عرضه می‌شوند.

شرکت ناینتندو با تصمیم بر حذف قفل منطقه‌ای برای کنسول جدیدش در حقیقت یک شیوه متفاوت با گذشته انتخاب کرده است. اگر این کنسول جدید حقیقتا قفل منطقه‌ای نداشته باشد، هر بازی متعلق به هر منطقه‌ای را اجرا خواهد کرد که این قابلیت برای گیمر‌های غربی بسیار جذاب است چون می‌توانند به بازی‌هایی که دیرتر در آمریکا عرضه می‌شوند(و یا حتی بازی‌هایی  که ممکن است هرگز به انگلیسی ترجمه نشوند) دسترسی پیدا کنند.

مطلب مرتبط: بررسی کنسول نینتندو سوئیچ

همچنین این ویژگی بیشتر از غربی‌ها به درد ما ایرانی‌ها می‌خورد که معمولا یا تحریم می‌شویم یا اساسا بازی خاصی برای ما ساخته نمی‌شود! با این تصمیم جدید نینتندو هیچ محدودیت جغرافیایی وجود ندارد و ما هم می‌توانیم همه بازی‌های این کنسول را قانونی و بدون مشکل بازی کنیم.


 

گذری بر آپارات

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا