تکنولوژی

سهم مک‌بوک از بازار به کمترین مقدار رسید

مدیران اپل به دلیل موفق نشدن شرکت در رسیدن به اهداف مالی مورد نظر در سال 2016، با کاهش دستمزد روبرو شدند و سهم مکبوک‌ها از بازار نیز در حال ثبت رکورد جدیدی است! با توجه به گزارش Computerworld.com، سهم رایانه‌های اپل از بازار در ماه گذشته به کمترین مقدار خود در 5 سال گذشته رسیده است.

آمار منتشر شده از Netapplication.com نشان می‌دهند که رایانه‌های شرکت اپل با سیستم‌عامل macOS که در ماه آوریل سال گذشته 9.6% کل رایانه‌های دنیا را در اختیار داشت، در ماه گذشته از 7% به کمترین مقدار خود یعنی 6.1% سقوط کرد.

ضمنا سهم 6.1 درصدی مکبوک در دسامبرگذشته، به آمار فروش مک در آگوست 2011 رسیده است. البته Computerworld.com معتقد است، سهم بازار مکبوک‌ها با مقدار فروش آنها  برابری نمی‌کند. این سایت در اینباره اشاره کرد، در اکتبر اپل فروش 4.9 میلیونی مک را برای سه ماهه تابستان گزارش داده است. این رقم کاهش 14 درصدی مک‌بوک در طول چند سال اخیر و چهارمین دوره رکود سه ماهه پشت سر هم را نشان می‌دهد.

با توجه با گفته‌های محققین برجسته در بخش صنعت از جمله IDC و Gartner، رکود شرکت اپل در سال گذشته در مقایسه با کل صنعت کامپیوتر خیلی بیشتر به چشم می‌آید. از زمان رشد مک‌بوک‌ها در بازار تا بالاترین نقطه درصنعت کامپیوتر، این رکود بزرگترین تغییر به حساب می‌آید. همچنین اپل در طول ادوار گذشته، به لطف مشکلاتی که مایکروسافت در ساخت سیستم عامل ویندوز 8 متحمل می‌شد، بیشترین بهره را برای فروش رایانه‌های خود می‌برد. حال به نظر ویندوز 10 بیشتر از سیستم عامل‌های قبلی مورد اقبال کاربران قرار گرفته و این می‌تواند یک خبر خوب برای ردموند و خبر بدی برای کوپرتینو باشد.

طبق گزارش CW رقبایی همچون ویندوز و لینوکس بیشترین نفع را از رکود شرکت اپل خواهند برد، هرچند ناچیز اما هر دو رقیب اپل در سال گذشته نیم درصد رشد را نسبت مدت زمان مشابه سال قبل به ثبت رسانده‌اند. طبق آمار ارائه شده از وب‌سایتNet Application، لینوکس در حال حاضر 2.2% از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا