تکنولوژی

رکورد استارت‌آپ فارادی از فروش اولین خودرو

استارت‌آپ سازنده خودروهای الکتریکی Faraday Future اعلام کرد که 64 هزار و 124 مورد رزرو برای پیش خرید خودرو این شرکت طی ساعت 36 اول بعد از معرفی FF 91 در نمایشگاه CES ثبت کرده است.

البته این آمار هنوز با رکورد 232 هزار پیش سفارش خودروی Model 3 شرکت تسلا  در طی 1 روز فاصله زیادی دارد. خودروی SUV مدل FF 91 استارت‌آپFaraday Future، در حقیقت اولین خودروی ساخته شده این شرکت است که در نمیشگاه CES معرفی شده است.

استارت‌آپ فارادی اعلام نکرد که چند درصد از رقم اعلام شده مربوط به طرح رزرو پرمیوم 5000 هزار دلاری و چه تعداد مربوط به طرح پیش خرید معمولی این شرکت است. این شرکت سازنده خودروهای الکتریک، سال گذشته با مشکلات متعدد مالی دست و پنجه نرم کرد. طبق منابع خبری متعدد این شرکت اگر نتواند بعد از نمایشگاه CES سرمایه جدید کسب کند، ممکن است تا فوریه امسال بیشتر دوام نیاورد. این استارت‌آپ اگر تمام این 64.124 پیش فروش را یه صورت رزرو پرمیوم عرضه کرده باشد، تا امروز باید 320 میلیون دلار درآمد کسب کرده باشد که البته بعید به نظر می‌رسد. به دلیل اینکه رزرو یا پیش خرید خودری این شرکت، به صورت رایگان انجام می‌شد، نمی‌توان به قطع اعلام کرد که چند نفر علاقه مندند که این خودرو را حتما خریداری کنند و چند نفر صرفا به دنبال پیگیری اخبار این شرت و محصولات جدید هستند.

این خودرو الکتریکی SUV مدل FF 91 که توانست در نمایشگاه CES توجه عده زیادی از مردم را جلب کند ، قادر است با هربار شارژ 378 مایل را بپیماید و شتاب صفر تا 100 کیلومتر را در 2.39 ثانیه پر‌ کند. شرکت Future هنوز اعلام نکرده است که قیمت نهایی این خودرو چه اندازه خواهد بود اما طبق برنامه قرار است این خودرو در سال 2018 عرضه شود.

مطلب مرتبط: بررسی خودروی FF 91 از استارت‌آپ فارادی

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا