تکنولوژی

با روبات‌های لینگ آشنا شوید

این روبات همکار به حرف‌های شما گوش میدهد

نام او “ویلسون” است.

اگر تا حالا فیلم تام هنکس را ندیده‌اید، اشکالی ندارد. اما اگر دیده باشید، می‌دانید که در فیلم “Cast Away” یک روبات توپ مانند به عنوان جایگزین انسان‌ها خدمت می‌کند. نام برگزیده شده برای این روبات، از قضا نام طراح این روبات نگهبان است. “Chen Wilson Wei” که دانشمندی باهوش است، و کسی است که دوست داریم سازنده روبات‌هایمان باشد.

او در مصاحبه خود در نمایشگاه CES 2017 گفت: “قصد داشتیم این روبات را شبیه یک خانم زیبا بسازیم”. این روبات که “Wavebot” نیز نامیده می‌شود، به جای اینکه شبیه “Audrey Hepburn” باشد، بیشتر به “Darth Vader” شباهت دارد. چهره روبات تماما سیاه است و چیزی شبیه یک شنل به همراه دارد. “Wei” در ادامه گفت که ورژن سفید رنگ این روبات نیز ساخته شده اما شرکت قصد داشت یک کاراکتر جدید را بسازد.

این روبات مجهز به سیستم تشخیص چهره است بنابراین میتواند به آرامی وارد جلسه شده و Bab، Sue و Mary را آنجا ببیند! با اینکه این امکانات هنوز برای تست مهیا نبود، اما ایده کلی این است که روبات قابلیت انجام مکالمه را داشته باشد. “Wei” گفت Wilson حتی قادر است جک‌های بامزه هم بگوید.

در حالت نگهبانی، که البته آن را در نمایشگاه CES نیز تست کردیم، روبات می‌تواند در یک الگوی مسیری از پیش تعیین شده در محل کار شما حرکت کند و تحرکات را تشخیص دهد. شخصا چندین مرتبه روبه‌روی روبات ایستادم، او نیز در جلوی من می‌ایستاد و یا شروع به حرکت به دور من می‌کرد. شرکت “Ling AI” که سازنده این روبات و روبات “Jibo bot” است، در حال برنامه ریزی جهت ساخت روبات‌های نگهبان با قابلیت تماس با مقامات قانونی در صورت موجهه با مزاحمان است. علاوه بر این، سخنگویان اظهار داشتند که این امکانات در کشورهای مختلف، با تفاوت‌هایی همراه خواهد بود. برای مثال در کشوری مثل ایالات متحده احتمالا تماس با 911 از طریق این روبات‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

همیشه تصور روباتی که بتواند وظایف مرتبط با برگزرای یک کنفرانس را انجام دهد را داشتم. ظاهر روبات می‌تواند تغییر کند و تصاویر دفتر شما در آن طرف شهر را نمایش بدهد یا اینکه با جملاتی بر روی نمایشگر ظاهر کند که نشان می‌دهد موضوع را متوجه شده یا نه. به احتمال زیاد روبات می‌تواند تمامی صداهای درون اتاق را ضبط کند و یا در مکان‌هایی که نمی‌توانید حضور فیزیکی داشته باشید، به نمایندگی از طرف شما و با ظاهر یک آواتار به سوالات مطرح شده پاسخ دهد.

Wie” گفت که شرکت در حال بکارگیری زبان محاوره‌ای جهت درک گفته‌های مردم و حتی تشخیص احساسات آنها است. یکی از نمایندگان نیز اظهار داشت که روبات می‌تواند آداب فرهنگ اداری را رعایت کند، برای مثال، روبات وارد جلسات بعد از ناهار نمی‌شود، چون می‌داند که این جلسات اکثرا جلسات مهم ایده‌پردازی هستند. روبات حتی قادر است در مواجهه با افراد حاضر در اتاق، رفتارهای متفاوتی از خود بروز دهد. در مواجهه با مدیران رسمی‌تر و در برخورد با افرادی مانند کارمندان بخش فروش عادی‌تر رفتار خواهد کرد.

روبات هنوز هم در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد، اما نمایندگان شرکت اعلام کردند که Wavebot در آینده روانه بازار ایالات متحده خواهد شد، به همین دلیل است که ابتدا در نمایشگاه CES به معرض نمایش گذاشته شده است. اما خلاقیت‌های لینگ به همین روبات ختم نمی‌شود، این کمپانی روبات‌های ریز و درشت بسیاری دارد که برای آشنایی با آنها پیشنهاد می‌کنم فیلمی که خبرنگاران آی‌تی‌ایران از غرفه لینگ گرفته‌اند را در ادامه ببینید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا